צפו: כך חולצו הטייס והנווט שהתרסקו בים
לאחר שנטשו את מטוס ה-F16 במהלך תרגיל פונו שני הטייסים במסוק יסעור לבית החולים תל השומר. כוחות חיל הים אספו את חלקי המטוס שהתרסק שנאספו כדי לפתוח בחקירה על נסיבות התאונה. ההשערה: בעיה טכנית במנוע
- מטוס חיל האוויר התרסק בים, לטייסים שלום
בשעות אחר הצהריים (א') התרסק מטוס סופה F16i בלב ים, במרחק של כ-50 קילומטרים מרצועת עזה, ככל הנראה עקב תקלה טכנית במנועו. שני הטייסים הספיקו לצנוח לפני שהמטוס התרסק וחולצו על ידי יחידת 669. השניים פונו לבית החולים במצב טוב, ונסיבות ההתרסקות נחקרות בחיל האוויר.
המטוס המריא אחר הצהריים מחצרים לטיסת אימון, לצד שלושה מטוסים נוספים. במהלך הטיסה הבחינו הטייסים כי מנוע המטוס כבה ודיווחו לחמ"ל חיל האוויר כי הם מנסים להתניעו. לאחר שלא הצליחו נטשו את המטוס, וזה התרסק בלב הים.
הטייס והנווט השתמשו במושב המפלט של המטוס, הצליחו לצנוח בשלום למים ונותרו בהם במשך כשעה. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חיל הים אלוף רם רוטברג היו בביקור בבסיס חיל הים בעת התרסקות מטוס הסופה, וכשנודע על התרסקות המטוס ניהלו מלב ים את פעולות החילוץ וההצלה. בסופו של דבר נמצאו הטייס והנווט בידי לוחמי יחידת החילוץ 669, שהגיעו למקום התאונה במסוק יסעור של חיל האוויר. הם הועברו במסוק לבית החולים תל השומר, ומצבם טוב.
בעקבות התאונה הושבתו מערכי המטוסים סופה (F16i) ורעם (F15i) עד לסיום התחקיר. לדברי גורם בכיר בחיל האוויר, בעבר היו אירועים שבהם דמם מנוע המטוס במהלך הטיסה ועקב כך ננטשו מטוסים, אולם לפי הידוע במטוס המדובר, הנחשב לדגם מתקדם, לא הייתה בעיה במנוע.
אנשי חיל האוויר וחיל הים עורכים חיפושים בלב ים, וההערכה היא שרק חלקים קטנים מהמטוס יצליחו להימצא. המנוע שגרם להתרסקות ככל הנראה טבע עד לקרקעית.
מטוסי הסופה הראשונים הגיעו לישראל בראשית שנת 2004, והמנוע המותקן במטוסי הסופה הוא מנוע מסוג F100-PW-229 מתוצרת "פראט אנד ויטני", זהה למנוע של מטוס הרעם. חברת "פראט אנד ויטני" צפויה להשתתף בחקירת נסיבות התאונה.