ח"כ לביא נגד רשות הדואר: "פרסומת לא מצחיקה"
יו"ר הוועדה לקידום האישה פנתה לשר ארדן לבדוק נהלי העלאת פרסומות לשידור, בעקבות הפרסומת החדשה של רשות הדואר בה נראית אישה נהנית מהטרדה מינית
"אם חברה פרטית יוצאת בפרסומת בעייתית כזו, אפשר רק לקוות שהצרכנים יביעו דעתם ברגליים, והפרסום יצא שכרו בהפסדו, אך כשמדובר ברשות הדואר, חברה ממשלתית, אין מקום ל'תאונות' כאלה", אומרת לביא.
"בשיחה עם מנכ"ל הדואר, חיים אלמוזנינו, הוא אמר לי שזו פרסומת הומוריסטית ושעל פי סקר שבידיו 81.9% מציבור הצופים אהב את הפרסומת. אולי אין לי הומור", אומרת לביא.
לצפייה בפרסומת:
"יש דברים שלא מצחיקים אותי כי הם פשוט לא מצחיקים. נקודה. אני חרדה מהמחשבה שיש צופים שעלולים לטעות ולחשוב שיש משהו משעשע בסיטואציה הזו. העובדה שקהל הצופים אוהב פרסומת אין לה כל קשר לעניין. יש גם אנשים שמתלהבים מהסתה. זה הופך אותה למותרת?"
לדברי חברת הכנסת "הנוהל היום הוא שרק אם יש תלונות על פרסומת שעלתה, אז הרשות השנייה מתערבת, וזו אכן כבר תבעה לקצר את הסרטון. מאוחר מדי. הסרטון כבר זכה לחיי נצח ברשת האינטרנט, עליה אין כל רגולציה".
לכן קוראת לביא לשר התקשורת לבחון מחדש את הנהלים ולבדוק איך אפשר לוודא שמסרים כאלה לא יעלו, לא בטלוויזיה ולא באינטרנט. "על הרגולטור לוודא שלפחות בכל מה שקשור לחברות ממשלתיות או יחידות סמך ממשלתיות ידינו יהיו נקיות"
מחברת דואר ישראל נמסר: "מדובר בפרסומת הומוריסטית, בה מככבים שני שחקנים, וברור לכולם שאלי ומריאנו מתבדחים. יצויין כי על פי סקר גאוקרטוגרפיה 80 אחוז (נשים וגברים) אוהבים את הפרסומת, ורק 9 אחוז לא אהבו. בכל מקרה, אנו פועלים בדיאלוג ועל פי נהלי הרשות השנייה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg