ועדת המדרוג: עלייה של 20% במספר הגולשים ב-nrgמעריב בינואר
על-פי דוח הוועדה למדרוג שמודד את שיעורי הגלישה באינטרנט, במהלך מערכת הבחירות האחרונה נחשפו לאתר למעלה מ-650 אלף גולשים

מדובר בכמות הגדולה ביותר לה זכה האתר מאז ינואר 2012 - עם נתון שעמד אז על 616 אלף גולשים אמיתיים, וחודש יולי באותה השנה עם 608 אלף גולשים.
לפי הוועדה, הסיקור הנרחב והמקצועי של הבחירות לכנסת ה-19 משך אלפי גולשים חדשים לאתר nrg מעריב והביא לאחוז הגידול הגבוה ביותר ביחס לחודש הקודם מבין כל יתר אתרי החדשות באינטרנט שהשקיעו כספים רבים לקראת האירוע ובמהלכו.
פורטל מעריב מקדים בדירוג את אתר גלובס עם 596 אלף גולשים (מקום 13), כלכליסט עם 549 אלף גולשים (14), Xnet עם 528 אלף גולשים (15) ואתר MSN , בו ביקרו 450 אלף גולשים (17).
בצמרת הדירוג אין שינוי: אתר וואלה מוביל עם 2,497,000 גולשים; Ynet אחריו עם 2,181,000 גולשים ; במקום השלישי ניצב מאקו עם 1,741,000 גולשים.
מחקר הוועדה נערך באמצעות ספק המדידה גמיוס ישראל, המביא נתונים על גולשים מגילאי 7 ומעלה הגולשים באינטרנט דרך כתובת IP מקומית. הנתונים הדמוגרפיים מתבססים על מדגם מייצג של למעלה מ 30,000 פאנליסטים מכלל האוכלוסייה.
יתרונם המובהק של נתוני הוועדה על פני מדדים אחרים הוא שימוש בנתונים של REAL USERS (משתמשים אמיתיים), לפיכך מתאפשרת קבלת תמונה מדויקת ומהימנה, יותר מבעבר, על כמות והתנהגות האוכלוסייה הגולשת בישראל.
בנוסף, נתוני הוועדה מראים כי שיעור החדירה של אתרים החברים בוועדה הינו 90.46% (כ- 4.734 מיליון גולשים), הנתונים הדמוגרפיים מתבססים על מדגם מייצג של למעלה מ 30,000 פאנליסטים מכלל האוכלוסייה.
