
הישורת האחרונה: במפלגות רודפים אחרי הקולות הצפים
11 ימים לבחירות, והפער בין הגושים יחסית יציב. כעת נאבקות המפלגות על עשרות אלפי הקולות שעדיין מתלבטים. בחלק מהרשימות נבחר מועמד שאחראי לטפל בקולות הצפים ולמשוך אותם למפלגתו
העבודה
כדי לגייס את הקולות הצפים, מונה המועמד דני עטר, מספר 19 במפלגה. עטר אחראי על "מטה מאוכזבי ליכוד" ותפקידו הוא למשוך את הבוחרים שלא מרוצים מנתניהו ומרשימתו. במפלגה מעריכים כי קיימים כיום עשרות אלפי מצביעי ליכוד לשעבר ששוקלים להצביע לעבודה.
אחראי נוסף למשיכת הקולות הצפים הוא היועץ האסטרטגי, סטנלי גרינברג. במחקר שערך גרינברג, עלה כי 57 אחוז מהמצביעים מתכוונים להצביע על פי הנושאים הכלכליים-חברתיים וכי 60 אחוז מהאנשים שנחשפו לתוכנית לכלכלה הוגנת של המפלגה תומכים בה. במפלגה עושים שימוש באפליקציות שיסבירו את התוכנית הכלכלית וכן יופק עיתון שמדבר על התוצאות הממשיות שיהיו לתוכנית אם יחימוביץ' תזכה בבחירות.
קדימה
מאז תחילת הקמפיין נלחמת קדימה על כל קול ומקדישה מאמץ מיוחד לאתר תומכים. לאחרונה הוקם במטה המפלגה צוות משימה שמתמקד בהרחבת מעגל המצביעים. עיקר הפעילות כוללת כנסים בכל רחבי הארץ, סיורים בשווקים, פעילות פרסומית נרחבת באמצעי התקשורת ובעיקר ברשתות החברתיות - שם ניתן לפלח את האוכלוסייה בצורה ממוקדת. בשבוע האחרון לפני הבחירות יתוגבר המערך הארגוני בטלפנים מאמץ אחרון להגיע לכמה שיותר מתלבטים. הפעילות הזו תימשך עד ליום ההצבעה.

הבית היהודי
במפלגתו של נפתלי בנט מתכוונים לפנות בעיקר לציבור המתלבטים שנמצאים בתפר בין המגזר הדתי לחילוני. במודעות שיופצו החל מסוף השבוע יודפסו תמונותיהם של נפתלי בנט לצידה של איילת שקד יחד עם הכיתוב "אחים ואחיות בואו הביתה."
"אנחנו מתכוונים להמשיך לנהל קמפיין חיובי, חם וביתי," נמסר מהמפלגה. "קמפיין של גשר בין דתיים לחילונים והפסקת שיח השנאה בין הציבוריים השונים בחברה. לכן פשוט אומרים להם 'בואו הביתה".
התנועה
"הפרויקטור" של המפלגה בנושא הקולות הצפים הוא בועז נול, ממובילי מחאת המילואימניקים ומתמודד לכנסת במקום ה-19 "הרבה אנשים שהם קולות צפים הצביעו פעם קודמת לציפי," הוא מסביר. "חלקם אומרים לה 'כרגע אנחנו מתבלטים.' אנחנו מנסים להפגיש את ציפי עם כמה
נול ממשיך: "מצאנו שהקולות הצפים אלו בעיקר חבר'ה בגילאי 40-25 וגם צעירים יותר בני 18 הצעירים יקבעו את הבחירות פה. אנחנו משקיעים בזה המון, בעיקר בהגעה לקמפוסים ולבתי ספר וגם מגיעים הרבה לברים".
יש עתיד
לאחר שבועות קשים, בימים האחרונים יש עתיד עלו בסקרים. נראה שהאסטרטגיה הנוכחית היא בעיקר שימור המצב הקיים ונקיטת משנה זהירות, בין היתר לא להרחיב את הדיבור בנושא זה. מסה קריטית מושקעת ברשתות החברתיות, שם נעשים מאמצים רבים לשכנע את המצביעים לבחור בלפיד. אלו שאותרו במפלגה כמתלבטים מקבלים שיחות שכנוע מהפעילים. מאמץ נוסף נעשה במגזר הרוסי, שם רק לפני שבוע עלה קמפיין המנסה לשכנע מצביעים שהתאכזבו מישראל-ביתנו לנדוד אליו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה -
