ברכבת מתקינים Wi-Fi. ומי שלא רוצה קרינה?

כשהרבה מכשירים יחד פולטים קרינה בחלל סגור כמו קרון רכבת, יש לזה אפקט עוצמתי. במשרד להגנת הסביבה מודאגים. רשת רכבות

סופ
אביב לביא | 29/10/2011 9:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: wi-fi,קרינה
ברכבת ישראל רוצים ללכת עם הזמן: בעוד כחצי שנה מתוכנן לצאת לדרך פיילוט במסגרתו יסופקו לנוסעים שירותי אינטרנט אלחוטי חינם; עד סוף 2012 כל הקרונות אמורים להיות מרושתים. הפרויקט הזה יעזור לחלץ את התדמית הירודה של הרכבת מהבוץ: תמונות של אנשי עסקים גולשים בנינוחות בדרך למשרד יהיו התשובה לקווים מושבתים ומאבקים מיוזעים עם ועד העובדים. סיסמת הפרסומת הוותיקה של הסלולר מתגאה בכך ש"שעה אבודה הופכת לשעת עבודה". זה מה שה-Wi-Fi אמור לעשות לנוסעי הרכבת.

בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

ארגון הבריאות העולמי קבע רשמית שגלי רדיו הם מסרטן אפשרי
ארגון הבריאות העולמי קבע רשמית שגלי רדיו הם מסרטן אפשרי צילום: אמיר מאירי
רק שלקדמה, כרגיל, יש גם מחיר. "כשהרבה מכשירים יחד פולטים קרינה בחלל סגור כמו קרון רכבת", אומר פרופ' סטיליאן גלברג, ראש האגף למניעת קרינה במשרד להגנת הסביבה, "יש לזה אפקט עוצמתי במיוחד. הקירות של הקרונות עשויים בעיקר מפח שמחזיר את הקרינה. זה כמו להפעיל פרוז' קטור חזק בחדר מוקף מראות".

השימוש בטכנולוגיות פולטות קרינה בחללים סגורים מסומן בשנים האחרונות כבעיה ציבורית שהיקפיה הולכים וגדלים. משרד הבריאות ממליץ רשמית להימנע משימוש בטלפון הסלולרי במעליות. המשרד להגנת הסביבה מנסה לשכנע את משרד התחבורה להגביל את השימוש בסלולר ברכבות ואוטובוסים, בינתיים ללא הצלחה.
מחפשים איזון

פרופ' גלברג עצמו נוסע לעבודה ברכבת על בסיס כמעט יומי: "כיום מדובר גם במפגע רעש, כשכל אחד מדבר בקולי קולות ליד האוזן של השכן, אבל מעט אנשים גולשים כי זה יקר. כשהגלישה תהיה חינם, כל אחד יישב עם לפטופ שבשני קצות המסך שלו יש אנטנות שמדברות עם הראוטר ופולטות מאה מיליוואט".

במשרד להגנת הסביבה לא מתכוונים להישכב על הפסים ולעצור את הטכנולוגיה; כולם מסכימים שהמפתח הוא במציאת האיזון. גלברג מבחין בין קרינה שאנחנו מתנדבים לספוג לכזו שנכפית עלינו: "כשאדם נכנס לבית קפה שיש בו גלישה אלחוטית חינם", אומר גלברג, "הוא עושה את זה מרצונו. הוא יכול לשבת גם בבית קפה אחר. אבל הרכבת זו תחבורה ציבורית ואין אפשרות בחירה. השאלה אם זה באמת כל כך חיוני. אני

רואה הרבה אנשים ברכבת שמנצלים את הנסיעה כדי לייצר תוכן - לכתוב מאמרים, ליצור מצגות, טבלאות אקסל. מי אמר שחייבים כל הזמן לצרוך תוכן? ואם בכל זאת כולם רוצים לגלוש, אפשר להתקין שקע חשמלי ליד כל מושב, גם אם זה יותר יקר. הרי ארגון הבריאות העולמי קבע רשמית שגלי רדיו הם מסרטן אפשרי".

מותר לשער ששום דבר לא יעצור את שירותי ה-Wi-Fi החינמיים מלחדור אל הרכבת, השאלה היא אם למי שיבקש להימנע מהקרינה תהיה אפשרות כזו, למשל בדמות קרון או קרונות שיוגדרו כאזורים ללא גלישה. האם ברכבת בכלל מודעים לסוגיות הללו ומתכוונים לקחת אותן בחשבון בעת יישום הפרויקט?

מהרכבת מוסרים שהמכרז יתפרסם רק בתקופה הקרובה ולכן הנושאים המדוברים עדיין לא עלו
לדיון.

aviv67@gmail.com

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

לא עוצר בירוק

צילום: דעות

אביב לביא במסע שבועי במטרה להפוך את הסביבה למקום נעים יותר

לכל הכתבות של לא עוצר בירוק

עוד ב''לא עוצר בירוק''

פייסבוק

דעות וטורים

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים