אור ירוק: עלייה משמעותית במשתמשים בתחבורה הציבורית

לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי מפרסמת עמותת אור ירוק סקר מיוחד אודות הרגלי הישראלים בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. לפיו, 51% מהציבור מעדיפים תחבורה ציבורית על פני רכבם. שמואל אבואב: "קיצור המרחק והזמן בין המטרופולין וערי הלווין צריך להיות חלק משינוי הסדר החברתי במדינה"

nrg מעריב | 21/9/2011 15:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קרוב ל 70% מהציבור מביעים  נכונות להשתמש בתחבורה ציבורית במידה ותהיה נגישה, סדירה מהירה  ונוחה- כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק". נתון זה משקף עליה משמעותית בפוטנציאל להעדפת התחבורה הציבורית: בסקר הקודם שנערך ב-2010,  הביעו 51%  מהנשאלים נכונות להעדיף את  התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

אוטובוסים,
אוטובוסים, "שיפור התחבורה הציבורית בישראל הינו צו השעה". צילום ארכיון: ראובן קסטרו
הסיבה העיקרית  לאי השימוש בתחבורה ציבורית, על פי הסקר, היא חוסר נוחות- 76%  הסבירו בחוסר הנוחות בנסיעה ברכב הציבורי את  העדפת הרכב הפרטי. סיבות נוספות הינן: איטיות ההגעה –כ 21%  הסבירו כי הנסיעה ברכב הפרטי מהירה יותר וכן העדר זמינות – 17% הסבירו כי אינם רוצים להיות מוגבלים לוחות הזמנים של התחבורה הציבורית.

"שיפור התחבורה הציבורית בישראל הינו צו השעה", אומר מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב. "קיצור המרחק והזמן בין המטרופולין וערי הלווין צריך להיות חלק משינוי הסדר החברתי במדינה. שיפור התחבורה הציבורית והגדלת מספר המשמשים בה תביא להפחתת צפיפות הנסיעה בכבישים לנסיעה בטוחה יותר ולהפחתת מספר תאונות הדרכים".

מנתוני הסקר עולה עוד כי: 55% מהנשאלים משתמשים ברכב פרטי כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. 33% משתמשים באוטובוס, 3% במוניות, 2% בלבד ברכבת.

במטרופולינים  הגדולים באירופה השימוש באמצעי התחבורה הציבוריים נרחב הרבה יותר. 
בת"א נרשמו כ- 120 נסיעות  בתחבורה ציבורית לנפש בשנה( בשנות ה-90) לעומת כ 300--550 נסיעות לנפש בשנה בתחבורה הציבורית בערים כמו: פריז, לונדון, וינה ואחרים. באזור לונדון לדוגמא 72% מהציבור מגיעים לעבודה ברכבת. 9% באוטובוס. 12% ברכב פרטי. ו 4% ברגל.
תחבורה ציבורית - מחשבה ירוקה

 יתרונותיה של הנסיעה בתחבורה ציבורית רבים. נסיעה באוטובוס ורכבת בטיחותית יותר מדובר בכלי רכב גדולים, בולטים וחזקים,  נהגי התחבורה הציבורית הינם  נהגים מקצועיים ומיומנים  ובנוסף- קיימים נתיבי נסיעה ייחודים לתחבורה הציבורית אשר מקטינים את החיכוך בינם לבין כלי הרכב האחרים.

בנוסף נסיעה בתחבורה ציבורית תפחית את מספר תאונות הדרכים  - רכבים פרטיים מעורבים ב-51% מתאונות הדרכים החמורות. ואוטובוסים לעומתם,  מעורבים בכ-10% מתאונות הדרכים החמורות. 
הגברת השימוש בתחבורה הציבורית תצמצם את בעיית הפקקים. וכן תהפוך את הערים והרחובות לידידותיים יותר להולכי רגל ולרוכבי אופניים.

שימוש בתחבורה הציבורית וצמצום

מספר כלי הרכב  יביאו להפחתת כמות הגזים המזהמים הנפלטים מכלי הרכב.

המדינה יכולה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי מספר צעדים: הקצאת נתיבי תחבורה מיוחדים בכבישים לתחבורה ציבורית , ליצירת תנועה זורמת של התחבורה הציבורית ואכיפה מוגברת בנתיבים לתחבורה ציבורית – למניעת נסיעת רכבים פרטים בהם.

תכנון מסלולי נסיעה ישירים ונגישים- מדלת אל דלת והגדלת מספר הקווים ואזורי הכיסוי והקפדה על זמני יציאות מדויקים.

בנוסף, עידוד נסיעה בתחבורה הציבורית על ידי מקומות העבודה -מערך הסעה או תמרוץ עובדים שבאים בתחבורה ציבורית. ובמקביל, הוזלת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית אל מול מחירי הדלק התחבורה הפרטית

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->