בדרך לקציר? שטייניץ נפגש עם יו"ר החברה לישראל

לאחר חידוש המגעים בעניין מימון קציר המלח, נערכה פגישה בין שר האוצר ליו"ר החברה לישראל. השניים החליטו לזרז את המגעים

nrg מעריב | 9/9/2011 9:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עליית מדרגה במגעים בין משרד האוצר למפעלי ים המלח בנוגע למימון קציר המלח: אמש (ה') נפגשו  שר האוצר, יובל שטייניץ, ויו"ר החברה לישראל, אמיר אלשטיין. כפי שנחשף השבוע ב-nrg מעריב, לאחר שבועות של הקפאה חודשו המגעים בין הצדדים.

בפגישה סיכמו שטייניץ ואלשטיין על  על זירוז המגעים בין משרד האוצר לבין מפעלי ים המלח בסוגיית קציר המלח ומימונו, במטרה להגיע לסיכום מהיר, ככל האפשר, בנושא.

שטייניץ. יביא להכרעה?
שטייניץ. יביא להכרעה? פלאש 90
חידוש המגעים בין הצדדים התאפשר לאחר הגשת חוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, בתחילת השבוע, בה נקבע כי על המפעלים לשאת בעיקר העלות של פעולות קציר המלח.

יותר מ-70%

חוות הדעת של ליכט, שהוגשה לבקשת האוצר, קבעה אמנם כי "האחריות לביצוע הקציר ולמימונו מוטלת בראש ובראשונה על חברת מפעלי ים המלח כיוצרת הסיכון", אך גם נמנעה מלנקוב בסכומים והותירה את ההסכם פתוח למשא ומתן בין הממשלה לבין נציגי כי"ל.

"עליית המפלס והצורך להמשיך להגביה את סוללות הבריכה גורמים נזק לאינטרסים ציבוריים וצפויים לגרום לנזקים עתידיים לתעשיית התיירות ולאינטרסים נופים וסביבתיים", נכתב בחוות הדעת. "פעילות מפעלי ים המלח היא שיוצרת את הסיכון ולכן עליו

לפתור את הבעיה ולשאת באופן עקרוני בעלויות של מניעת עליית המפלס מכאן ולהבא...הדרך הראויה להשגת מטרה זו היא ייצוב המפלס באמצעות הקציר והגנות החופים על ידי מפעלי ים המלח ובמימונם".

על פי ההערכות שבוצעו במפעלי ים המלח, עלות הקציר עד לשנה זו עומדת על כ-3.7 מיליארד שקלים. מתוך סכום זה, הסכימו מפעלי ים המלח לשאת בעלות של בין 60% ל-70% מהסכום. באוצר דורשים שמהפעלים ישלמו יותר מנתח זה. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, דורש שישלמו כ-90% מעלות הפרויקט.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דעות וטורים

המייל הירוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->