בדרך לקציר? שטייניץ נפגש עם יו"ר החברה לישראל
לאחר חידוש המגעים בעניין מימון קציר המלח, נערכה פגישה בין שר האוצר ליו"ר החברה לישראל. השניים החליטו לזרז את המגעים
בפגישה סיכמו שטייניץ ואלשטיין על על זירוז המגעים בין משרד האוצר לבין מפעלי ים המלח בסוגיית קציר המלח ומימונו, במטרה להגיע לסיכום מהיר, ככל האפשר, בנושא.

שטייניץ. יביא להכרעה? פלאש 90
יותר מ-70%
חוות הדעת של ליכט, שהוגשה לבקשת האוצר, קבעה אמנם כי "האחריות לביצוע הקציר ולמימונו מוטלת בראש ובראשונה על חברת מפעלי ים המלח כיוצרת הסיכון", אך גם נמנעה מלנקוב בסכומים והותירה את ההסכם פתוח למשא ומתן בין הממשלה לבין נציגי כי"ל.
"עליית המפלס והצורך להמשיך להגביה את סוללות הבריכה גורמים נזק לאינטרסים ציבוריים וצפויים לגרום לנזקים עתידיים לתעשיית התיירות ולאינטרסים נופים וסביבתיים", נכתב בחוות הדעת. "פעילות מפעלי ים המלח היא שיוצרת את הסיכון ולכן עליו
לפתור את הבעיה ולשאת באופן עקרוני בעלויות של מניעת עליית המפלס מכאן ולהבא...הדרך הראויה להשגת מטרה זו היא ייצוב המפלס באמצעות הקציר והגנות החופים על ידי מפעלי ים המלח ובמימונם".
על פי ההערכות שבוצעו במפעלי ים המלח, עלות הקציר עד לשנה זו עומדת על כ-3.7 מיליארד שקלים. מתוך סכום זה, הסכימו מפעלי ים המלח לשאת בעלות של בין 60% ל-70% מהסכום. באוצר דורשים שמהפעלים ישלמו יותר מנתח זה. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, דורש שישלמו כ-90% מעלות הפרויקט.







נא להמתין לטעינת התגובות








