הנוסעים גילו: העלייה לקווי אגד מחוץ לתחנה

סכסוך כספי הוציא את אוטובוסי אגד מתחנות מרכזיות בחמש ערים: באר שבע, צפת, טבריה, הרצליה ונהריה. הנוסעים נאלצו להמתין בתחנות חלופיות בשמש. אגד: גובים מאיתנו יותר מדי על תחזוקה

עדי חשמונאי | 3/9/2011 11:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תושבים בחמש ערים בארץ נדהמו אתמול לגלות כי האוטובוסים של אגד הגלו את עצמם מהתחנות המרכזיות בצפת, טבריה, נהריה, הרצליה ובאר שבע. הצעד הקיצוני, שעורר את זעמם של אלפי אזרחים, הגיע בעקבות מחלוקת כספית בין אגד לחברת נצבא החזקות, המפעילה בחמש שנים האחרונות את התחנות המרכזיות, ומשרד התחבורה.

בתחנה מרכזית בבאר שבע. אגד נשארו בחוץ
בתחנה מרכזית בבאר שבע. אגד נשארו בחוץ צילום: יהודה לחיאני
המציאות האבסורדית שבה אגד מצאה את עצמה אתמול חסרת בית החלה לפני חמש שנים כאשר אגד העבירה את התפעול של התחנות המרכזיות לחברת נצבא. ההעברה התבצעה בעקבות הפרטת התחבורה הציבורית שהכניסה לתחנות המרכזיות חברות תחבורה ציבורית נוספות כמו נתיבי אקספרס ומטרופולין, שהזדקקו גם הן לשירותים הניתנים לציבור הנוסעים במקום.

"זה מקומם כי אפילו לא טרחו להודיע לאנשים. בבוקר הגיעו לתחנה המרכזית משפחות חרדיות מרובות ילדים כשהן נסחבות עם מזוודות ומבקשות לנסוע מצפת לירושלים, לבני ברק או לאשדוד", אמר אתמול בזעם אלימלך גרסטל, תושב צפת, "אנשים נכנסו לתחנה המרכזית ואז אמרו להם שהאוטובוסים של אגד לא נכנסים יותר והפנו אותם לטרמפיאדה שעל הכביש הראשי המוביל לצפת. מדובר בכביש סואן שהם נאלצו לעבור אותו עם מזוודות וילדים קטנים".
הקשישים נאלצו לעמוד

גם בטבריה ובנהריה הופתעו הנוסעים לגלות כי המיקום של תחנת האוטובוס אליו הם רגילים שונה. "באתי לתחנה המרכזית בטבריה, חיכיתי הרבה זמן בתחנה לאוטובוס לירושלים ובסוף נאלצתי לרוץ לתחנה החלופית", סיפר אברהם בוכריס מנתיבות. גם עופר כהן המתין למעלה מחצי שעה לאוטובוס שהיה אמור לצאת מהתחנה המרכזית של נהריה לכיוון חיפה. "זה היה פשוט ביזיון", סיפר כהן, "עמדתי בתחנה ביחד עם הרבה אנשים זקנים שנאלצו לעמוד בשמש בגלל שלא היה ספסל. זה היה מחדל".

באגד מסבירים כי בשל צמצום הפעילות של החברה בתחנות המרכזיות היא מכרה את התחנות לחברה חיצונית במטרה שזו תגבה דמי שימוש בהתאם לצמצום החדש

בהיקף הפעילות, אולם נצבא גובה תשלום התואם את היקף הפעילות הקודם. "אנחנו לא יכולים להפעיל בנהריה שטח עצום בשעה שיש לנו רק עמוד אחד של קו אחד שנוסע לחיפה", אמר אתמול דובר אגד, רון רטנר.

מנצבא נמסר כי חברי אגד הם אלו שהחליטו להעביר את הבעלות וכי התעריף נקבע על ידי משרד התחבורה. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי התעריף נקבע בהתאם לסכום שקבעו חברי אגד בשעה שהעבירו את התחנות המרכזיות לבעלות אחרת. עוד נמסר ממשרד התחבורה כי: "במהלך השנים שחלפו מאז התרעת אגד משרד התחבורה ניסה ועדיין מנסה להשיג פשרה שתקטין את העלויות ומצד שני תביא גם לשיפוץ חלק מהתחנות הישנות".

בהכנת הידיעה השתתף אורי בינדר

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דעות וטורים

המייל הירוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->