נתניהו חנך קו רכבת לאשדוד: "שינוי חברתי"
רה"מ ושר התחבורה חנכו את תוואי הרכבת החדש בין תל אביב לאשדוד, שיחל לפעול ב-24 בספטמבר. נתניהו: "זו מהפכה חברתית-כלכלית"

"חיבור של פריפריה עם מרכז הארץ בעזרת רכבות, גשרים ומחלפים, זהו לדעתי החיבור החברתי הטוב ביותר שיש", אמר נתניהו. "הוא פותח עתודות קרקע למגורים, מאפשר לסטודנטים לגור מחוץ למרכזי הערים וחוסך פערים חברתיים וזהו דבר עצום".
ראש הממשלה אמר עוד כי "במקביל אנחנו פותחים את הבירוקרטיה שתביא את הקרקעות מסביבנו לבנייה. יש מצוקת דיור וצריך לפתור אותה, בשטח הזה ניתן לבנות הרבה מאד דירות, שזהו דבר חברתי מהמדרגה הראשונה, זה ישנה את פני המדינה.
"אנחנו יוצאים מהפקק של חדרה-גדרה ופורצים לצפון, לדרום ולירושלים, זהו שינוי חברתי אדיר שפותח את המדינה לכלל התושבים. יחד עם השינויים הבירוקרטים בתחום הדיור, זוהי מהפיכה חברתית כלכלית אמיתית", אמר נתניהו.
נתניהו השווה בין היסטוריית פתיחת קווי הרכבת בארץ לשאר העולם ואמר: "בארה"ב חיברו את הפריפריה עם רכבת באמצע המאה ה-19, באירופה עשו את זה במאה ה-20, עושים את זה עכשיו באסיה. אנחנו חיכינו 63 שנים והרכבת מוחקת פערים, פותחת קרקעות לדיור ועוסקת בדיוק בצמצום הפערים במדינה שכולנו מייחלים אליו."
השר כץ אמר: "זוהי מהפיכה שלא הייתה כמוה בישראל. אנחנו מחברים ברכבת פרברים את הפריפריה
השר התייחס גם לקו העתידי מאשקלון לב"ש שצפוי לעצור בשדרות, נתיבות ואופקים ועפ"י הערכת מנכ"ל הרכבת, צפוי להתחיל לפעול בשנת 2015: "הקו של ב"ש שאנחנו מאיצים, יגרום לכך שאנשים בהחלט יוכלו לגרום בדרום הרחוק. ביקרתי שם וראיתי את התגובות של האנשים, הם מחכים לדבר הזה וקוראים לו תקווה."
כץ התייחס לקו המהיר העתידי הצפוי להוביל מבנייני האומה בירושלים לתל אביב שעפ"י הערכות אמור להיחנך בשנת 2017 ולאפשר הגעה מירושלים לת"א ב-30 דקות, כאשר התחנות ייבנו בעומק של 80 מטרים בתוך הר ואמר: "אולי זה לא ייחנך בקדנציה הזו אלא, בבאה אחריה...".