"לסגור בשבתות כבישים לרוכבי אופניים בלבד"
בעקבות התאונה הקטלנית השבת בה נהרגו רוכבי האופניים, שלום גרוסמן ויצחק סימון, דורשת אור ירוק לסגור בכל שבת בבוקר מספר כבישים בינעירוניים לתנועת כלי רכב ולאפשר בהם נסיעה לרוכבי אופניים בלבד. שמואל אבואב: "הקיצוץ מתקציב המאבק בתאונות הדרכים - גובה מחיר יקר"

זירת התאונה סמוך לנחל שורק, אתמול צילום: אדי ישראל
לדבריו, "הקיצוץ של 200 מיליון שקל, במהלך השנים, מתקציב המאבק בתאונות- גובה מחיר יקר מידי. על פי המלצות ועדת שיניין אמור תקציב המאבק בתאונות הדרכים לעמוד על כ 550 מיליון שקל בשנה. בפועל מסתכם התקציב כיום בכ 330 מיליון שקל בשנה בלבד. התוצאה הישירה הינה פגיעה ביכולתנו להיאבק בתאונות הדרכים".
אבואב עוד מוסיף: "בשנה שעברה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים וגם השנה לא תהיה ירידה במספר ההרוגים. אנו מקווים כי שר התחבורה מבין את חומרת המצב ויפעל בדחיפות על מנת לגייס את המשאבים הדרושים".
מקום שישי מהסוף
לעומת מדינת ישראל, במדינות רבות באירופה, בהן הוקצו המשאבים הנדרשים למאבק בתאונות הדרכים, חלה ירידה במספר התאונות ובמספר הנפגעים.
על פי דוח ה – PIN השנתי, של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים ואשר סוקר את ביצועי המדינות באירופה בתחומי בטיחות בדרכים ישראל נמצאת ישראל במקום ה-24 מבין 30 מדינות בעמידה ביעד האירופי להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור 2010-2001 מקום שישי מהסוף.
הדוח משווה מגמות בהפחתת מספרי ההרוגים בכבישים בין 2010-2001 וחושף אלו מדינות השיגו את יעד
האיחוד האירופי לשנת 2010, וכיצד מדינות אחרות התקדמו לעברו. ישראל היא המדינה עם העלייה הגבוהה ביותר במספר ההרוגים בשנת 2010 לעומת שנת 2009. מלבד ישראל רק פורטוגל רשמה עלייה במספר ההרוגים בשנת 2010.
מתוני אור ירוק עולה כי: "בממוצע נפגעים 370 איש בשנה בתאונות אופניים. בין השנים 2003-2010 נפגעו בתאונות אופניים כ3000 איש. ממוצע ההרוגים בשנה בתאונות אופניים מסתכם ב16 בני אדם בשנה. בשנת 2010 נהרגו 18 בני אדם בתאונות אופניים. משנת 2003 נהרגו 125 בני אדם בתאונות אופניים".







נא להמתין לטעינת התגובות






