"לסגור בשבתות כבישים לרוכבי אופניים בלבד"

בעקבות התאונה הקטלנית השבת בה נהרגו רוכבי האופניים, שלום גרוסמן ויצחק סימון, דורשת אור ירוק לסגור בכל שבת בבוקר מספר כבישים בינעירוניים לתנועת כלי רכב ולאפשר בהם נסיעה לרוכבי אופניים בלבד. שמואל אבואב: "הקיצוץ מתקציב המאבק בתאונות הדרכים - גובה מחיר יקר"

nrg מעריב | 14/8/2011 17:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעקבות תאונת האופניים אתמול (שבת) דורשת עמותת אור ירוק מהמשטרה לסגור בכל שבת בבוקר, מהשעה 05:00 ועד השעה 10:00 מספר כבישים בינעירוניים, בכל מחוז בארץ, במסלול מוגדר, לשימוש של רוכבי אופניים בלבד, ובכך לצמצם את תאונות בהם מעורבים רוכבי אופניים עם כלי רכב.

זירת התאונה סמוך לנחל שורק, אתמול
זירת התאונה סמוך לנחל שורק, אתמול צילום: אדי ישראל
"יש לכבד את רצונם של רוכבי האופניים לנסוע בכבישים רחבים ובינעירוניים ומצד שני יש להגן עליהם מפני סכנת מוות כתוצאה מפגיעה על ידי כלי רכב הנהוג בידי נהג שיכור או נהג עייף", אומר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "אנו דורשים שהמשטרה תבחר מספר כבישים בינעירוניים שסגירתם בשעות הבוקר בשבת תביא להפרעה מינימלית בנהיגה אבל תציל חיים של רוכבי האופניים".

לדבריו, "הקיצוץ של 200 מיליון שקל, במהלך השנים, מתקציב המאבק בתאונות- גובה מחיר יקר מידי. על פי המלצות ועדת שיניין אמור תקציב המאבק בתאונות הדרכים לעמוד על כ 550 מיליון  שקל בשנה. בפועל מסתכם התקציב כיום בכ 330 מיליון שקל בשנה בלבד. התוצאה הישירה הינה פגיעה ביכולתנו להיאבק בתאונות הדרכים".

אבואב עוד מוסיף: "בשנה שעברה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים וגם השנה לא תהיה ירידה במספר ההרוגים. אנו מקווים כי שר התחבורה מבין את חומרת המצב ויפעל בדחיפות על מנת לגייס את המשאבים הדרושים".
מקום שישי מהסוף

לעומת מדינת ישראל, במדינות רבות באירופה, בהן הוקצו המשאבים הנדרשים למאבק בתאונות הדרכים, חלה ירידה במספר התאונות ובמספר הנפגעים.

על פי דוח ה – PIN השנתי,  של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים  ואשר סוקר את ביצועי המדינות באירופה בתחומי בטיחות בדרכים ישראל נמצאת ישראל במקום ה-24 מבין 30 מדינות בעמידה ביעד האירופי להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור 2010-2001 מקום שישי מהסוף.

הדוח משווה מגמות בהפחתת מספרי ההרוגים בכבישים בין 2010-2001 וחושף אלו מדינות השיגו את יעד

האיחוד האירופי לשנת 2010, וכיצד מדינות אחרות התקדמו לעברו. ישראל היא המדינה עם העלייה הגבוהה ביותר במספר ההרוגים בשנת 2010 לעומת שנת 2009.  מלבד ישראל רק פורטוגל רשמה עלייה במספר ההרוגים בשנת 2010.

מתוני אור ירוק עולה כי: "בממוצע נפגעים 370 איש בשנה בתאונות אופניים. בין השנים 2003-2010 נפגעו בתאונות אופניים כ3000 איש. ממוצע ההרוגים בשנה בתאונות אופניים מסתכם ב16 בני אדם בשנה. בשנת 2010 נהרגו 18 בני אדם בתאונות אופניים. משנת 2003 נהרגו 125 בני אדם בתאונות אופניים".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->