"ביטול חוק הקסדות באופניים – מסכן חיים"
בעקבות התיקון לחוק הקסדה שפוטר בגירים מחבישתה בתחום עירוני, אומר מנכ"ל אור ירוק כי ביטול החוק יעלה למדינה כ-160 מיליון שקלים, בשל הטיפול בנפגעים. בישראל קיימים כמיליון רוכבי אופניים. בשנת 2010 לבדה נהרגו 18 רוכבים
עוד מוסיף אבואב כי עלות התיקון בחוק מסתכמה בכ-160 מיליון שקל בשנה. אבואב מתבסס בדבריו על חוות דעתו של ד"ר גרי גינסברג בישיבת ועדת הכלכלה ,שדנה בנושא בפברואר השנה. ד"ר גרי גינסברג – מנהל תחום הערכת טכנולוגיה, משרד הבריאות: "אם התיקון הזה יעבור יהיו 4,000 יותר אשפוזים, 40,000 יותר ביקורים בחדרי מיון, ו-80,000 יותר ביקורים לרופאים אמבולטוריים. סך הכול העלות של זה למערכת הבריאות בישראל תהיה בסביבות 160 מיליון שקל".
באותה ישיבה אמר ד"ר מוני בניפלא – מנהל נוירוכירורגית ילדים בבית-חולים הדסה עין כרם: קסדה – ואתם תגידו שזה משפט דמגוגי – מצילת חיים, ולא רק בילדים. זה משפט שהוא אמיתי גם למבוגרים וגם לילדים. בישראל כמיליון רוכבי אופניים.
כמחצית מתאונות האופניים גורמות לפגיעות ראש
אבואב מדגיש עוד, כי בניגוד לטענתם של יוזמי ביטול החוק- חיוב חבישת קסדה בחוק איננו מביא לירידה במספר הרוכבים. "גם במקומות בעולם שבהם נצפתה ירידה מסוימת בכמות הרוכבים מיד לאחר החלת חוק הקסדה, כשנתיים עד שלוש שנים לאחר מכן, חזר מספר הרוכבים לקדמותו ואף עלה במעט".
מעמותת אור ירוק נמסר כי: בשנת 2010 נהרגו 18 רוכבי אופניים – עלייה של 20% ביחס לשנת 2009. 90% מהרוכבים נפגעים בתוך העיר.
כמחצית מתאונות האופניים גורמות לפגיעות ראש (48.6%)- קסדה מפחיתה
את פגיעות הראש והמוח בשיעור של 85%-88%.
יחד עם החובה להשאיר את חוק חבישת קסדה ללא שינוי תומכת עמותת אור ירוק בעידוד השימוש באופניים ובהבטחת בטיחות הרוכבים. בין האמצעים המשמעותיים שיש ליישם:
הפרדה בין תנועת כלי רכב מנועיים לבין תנועת אופניים, מיתון תנועה באזורי מגורים: על ידי מעגלי תנועה, מעברי חציה, מהמורות וכדומה, תכנון עירוני המכוון גם לרוכבי אופניים, הסברה וחינוך: דגש רב על הסברה לכלל האוכלוסייה באמצעות פרסום ובמיוחד על חינוך ילדים.






נא להמתין לטעינת התגובות






