רפורמה בלימודי נהיגה תלחם בתאונות הדרכים

בוועדת הכלכלה של הכנסת דנו ברפורמה שתחייב את התלמידים ללמוד במסגרת מרכזי לימוד נהיגה. עם זאת ההוצאות הרישיון לא יגדלו

טל שחף | 2/8/2011 19:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הרפורמה בלימודי הנהיגה תחייב את הלומדים ללמוד במסגרת מרכזי לימוד נהיגה ותעניק את רישיון הנהיגה באופן מדורג במטרה להפחית את היפגעותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים.
 
מכונית ללימוד נהיגה, הרפורמה תמנע תאונות?
מכונית ללימוד נהיגה, הרפורמה תמנע תאונות? צילום ארכיון: פלאש 90

עם זה היא לא תביא להגדלת ההוצאה על קבלת רישיון נהיגה. כך אמר היום (ג') סמנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת.

"הנתונים של היפגעות נהגים צעירים זועקים לשמים," אמר המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר שי סופר. הוא אמר כי הדבר החשוב ביותר הוא החלת דירוג הוצאת רישיון מדורג והוסיף כי המדינה נמנעה עד היום מהתערבות בלימודי התיאוריה, ולדעתו יש מקום להתערבות כזאת.

יצחקי אמר כי תוכנית משרד התחבורה התגבשה כבר ב-2004, כאשר המשרד בחן מספר חלופות לשיפור המצב הקיים. לדבריו, גם לאחר שנבחרה החלופה של מרכזי לימוד נהיגה (מל"ן) היא נבחנה שוב על-ידי ועדה ציבורית ובאמצעות ניסוי שבוצע בכפר סבא. "רק אחרי התהליך הזה גובשה הצעת החוק, שתמכו בה גם שר התחבורה הקודם שאול מופז וגם השר הנוכחי ישראל כץ", אמר יצחקי.
מורי הנהיגה מברכים

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) ביקשה מנציגי משרד התחבורה להתייחס לפרסומים לפיהם אם החוק יאושר כפי שהוא כל תלמיד יידרש לשלם תוספת של כ-1,000 שקלים כדי להוציא רישיון נהיגה. יצחקי השיב כי "לא תהיה תוספת עלויות על התלמידים". הוא הסביר כי התשלום למל"נים יעמוד על 600 שקלים, אולם מצד שני יופחתו מספר שיעורי החובה המעשיים מ-28 ל-24.

יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, ביקש מנציגי משרד התחבורה להגיש לוועדה את חוות הדעת הכלכלית עליה התבסס המשרד, כדי לאפשר למרכז המחקר והמידע של הכנסת לבחון אותה. שאמה הוסיף כי הוא מבין שיש מחלוקות בנוגע להצעה, ואמר כי הוועדה תאזין לכל הצדדים ותיתן אומנם משקל רב לבטיחות,

אך לא תתעלם משיקולים אחרים כמו העלויות.

בקרב מורי הנהיגה שהשתתפו בדיון היו הדעות חלוקות באשר להצעת החוק. נציגי העמותה לקידום מקצועי של מורי הנהיגה טענו כי החוק יפגע בחופש העיסוק של מורי הנהיגה. הם הציעו להקים את המל"ן במסגרת בתי הספר, ובמקביל להקשיח את המבחן המעשי ולחייב את התלמידים להתנסות במסלולי מכשולים ומגרשי החלקה.

מנגד, נציגי ארגון מורי הנהיגה בירכו על היוזמה ואמרו כי התלמידים היום לא מקבלים הכשרה זהה. לדבריהם, התוכנית הזו תיתן מענה כולל לכל התלמידים, ורמתם בהכרח תעלה. לנוכח חילוקי הדעות הרבים הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי הוועדה תמשיך לדון בחוק גם במהלך פגרת הקיץ של הכנסת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->