תביעת ענק נגד "לה גופרה": הם התרשלו

שבוע לאחר שחן אפרת מתה מתגובה אלרגית לאגוזים שאכלה במסעדה בתל אביב תובעת משפחתה 5 מיליון שקלים פיצויים מבעלי המקום

נתיב נחמני | 28/7/2011 11:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שבוע לאחר שחן אפרת נפטרה בעקבות תגובה אלרגית שקיבלה לאחר שאכלה מאכל שהכיל אגוזים בבית הקפה לה גופרה בתל אביב, תובעים היום (ה') בני משפחתה את רשת בתי הקפה בחמישה מיליון וחצי שקלים.
מסעדת לה גופרה. המשפחה תובעת פיצוי בסך חמישה מיליון שקלים.
מסעדת לה גופרה. המשפחה תובעת פיצוי בסך חמישה מיליון שקלים. צילום: נעם וינד

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענים בני המשפחה כי אפרת, שהיתה מודעת היטב לאלרגיה שלה, חזרה והדגישה בפני המלצרית שהיא מבקשת שהשוקולד המוגש כתוספת למנה שהזמינה לא יכיל אגוזים, אך מיד לאחר שטעמה את המנה, הבינה שלא כך הדבר.

"אפרת הזמינה וופל בלגי, תוך שהיא מדגישה את רגישותה לאגוזים וביקשה כי המלצרית תוודא שהשוקולד במנה יהיה מסוג 'השחר' ולא מסוג 'נוטלה', המכיל אגוזים", נכתב בתביעה, "לאחר שטעמה הרגישה עקצוץ ונפיחות בלשונה. המלצרית התבקשה לבדוק האם הגישה למנוחה בטעות וופל עם שוקולד 'נוטלה', אך הכחישה זאת וטענה כי מדובר בשוקולד 'השחר'".

למרות ההכחשה בבית הקפה בחרו שלא לחייב את אפרת על המנה והיא עזבה את המקום דקות לאחר מכן. לצד האלרגיה, נכתב בתביעה, סבלה הצעירה גם מאסטמה, כששילוב בין הסימפטומים הביא לתוצאה הקטלנית.
מוצרים לא סומנו, סרטי האבטחה נעלמו

חברתה של אפרת ניסתה לבצע בה פעולות החייאה ובמקביל הזעיקה ניידת טיפול נמרץ. הצוות שהגיע המשיך בהחייאה ואף החזיר לה את הדופק, אך ימים לאחר מכן היא נפטרה ואיבריה נתרמו.

"בני המשפחה אינם יודעים מה מקור הטעות, האם

המלצרית טעתה בהזמנה שהעבירה למטבח או שמה הטבח הוא שטעה", כתבו עורכי הדין אילן קנר ואלעד אוהבה בכתב התביעה, "אך בין כה התאונה נגרמה כתוצאה מחפץ שהיה בשליטת המסעדה".

עורכי הדין אף טוענים כי הנהלת בית הקפה דאגה להעלים את צילומי האבטחה מאותו היום, כיוון שלטענתם בית הקפה מצולם סביב השעון והסרטים נשמרים למשך חודש, אך דווקא הצילומים של אותו היום לא נמצאו במחשבי בית הקפה שהוחרמו.

כחלק מהטענות בכתב התביעה נכתב כי מנהלי בית הקפה התרשלו בכך שלא סימנו את המוצרים ולא פרטו את הרכב המנות, לא הדריכו את עובדי המקום ולא הנחו אותם להקפיד על קיום דרישות הלקוחות ולא דאגו להסביר לעובדים כי טעות בהרכב המנות המוגשות לאורחים עלולה לגרום להם נזק גופני.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/in_country/ -->