
כל אחד רוצה להיות נשיא – גרסת פייסבוק
יישום חדש ברשת החברתית מאפשר לכל אחד מאזרחי ארה"ב להתמודד לנשיאות. המועמד הסופי ייקבע אחרי פריימריס ומשדר טלוויזיוני
חברת ווטוקרסי (Votocracy) השיקה את האפליקציה החדשה ב-1 ביוני ומאז הודיעו קרוב ל-370 בני אדם על כוונתם להתמודד על הנשיאות. בניגוד למועמדים של המפלגות הגדולות שמוציאים מיליונים על קמפיינים, הרישום לווטוקרסי עומד על 99 דולר. עם זאת, ניתן להצטרף גם תמורת דולר אחד בלבד ולגייס את היתרה מהתומכים.

הבית הלבן. צילום: רויטרס
כל מועמד יוכל לנצל את היישום החדש כדי להציג את עמדותיהם בנושאים שונים, לתקשר עם היריבים האחרים על הסוגיות המרכזיות, להעלות סרטונים, לשלוח עדכונים לתומכים, ליצור אביזרי קמפיין כמו חולצות ושלטים ואפילו לתאר את השינויים שהם מתכננים במהלך 30 הימים הראשונים בבית הלבן.
איך עובדת השיטה החדשה? הגולשים מביעים תמיכה במועמדים באמצעות לחיצה על כפתור LIKE. במהלך השנה הבאה ייערכו פריימריס ברשת האינטרנט בכל אחת מחמישים המדינות ובבירה וושינגטון כדי לבחור מנצח בכל אחת. בסופו של דבר תשודר תוכנית טלוויזיה שבה ייבחר המועמד הסופי מתוך 51 המתמודדים, אם כי עדיין לא ברור באיזו רשת יתקיים האירוע.
בווטוקרסי ציינו כי המטרה היא להפוך את התהליך הפוליטי נגיש לכל האזרחים ולשנות את הדרך שבה ממונים נבחרי הציבור. "האם פלטפורמת השיתוף החברתי ותוכנית ריאליטי באמת יכולות לבחור את הנשיא
הבא? בהחלט!", אמר מייסד החברה, בריאן לי. "ווטוקרסי נותנת לכל אחד, לא רק לפוליטיקאים או מיליארדרים, הזדמנות אמיתית להפוך למועמד הנשיאותי הראשון מהשטח".
אחד המתמודדים הוא פול וסקז, שזכה לפרסום אחרי שהפיץ ביוטיוב סרטון על קשת בענן כפולה. וסקז, שמתגורר בקרוואן ליד פארק יוסמיטי, מנסה לקדם קמפיין של מעבר לאנרגיה חלופית, ומודה כי הוא פחות רוצה להיות נשיא ויותר להשמיע את קולו. "אם אנשים יוכלו לשים לב למה שאני עושה, אז אולי הם יזכו לגילוי שאלה הדברים החשובים שאנחנו צריכים להתמקד בהם", אמר.