"רוב הנהגים מצפצפים על המהירות המותרת"

מסקר שערך המכון לבטיחות בדרכים עולה כי רוב מכריע של הנהגים אינו מציית למהירות המותרת בחוק. עוד עולה כי בשעות היום בדרכים בינעירוניות ישנם אחוזים גבהוים של אוטובוסים ומשאיות שנוסעות מעל המהירות המותרת. אור ירוק: "מצלמות מהירות יורידו את התאונות"

nrg מעריב | 24/7/2011 12:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בכל סוגי הדרכים הבינעירוניות בישראל, בתנאי זרימה חופשית של התנועה, רוב מכריע של הנהגים (40%-100%) אינו מציית למהירות המותרת בחוק, כך עולה מסקר ארצי של מהירויות נסיעה בישראל לשנת 2010 שערכו מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים והמכון לחקר התחבורה בטכניון עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. עורכי הסקר מציינים, כי רמות האי ציות למהירות המותרת בישראל נמצאות בערכים העליונים של אי ציות לעומת מדינות OECD.
 
שוטר תנועה משתמש במד מהירות
שוטר תנועה משתמש במד מהירות צילום ארכיון: אריק סולטן

מן הסקר עולה בנוסף, כי בכל סוגי הדרכים הבינעירוניות, ישנם אחוזים גבוהים של נסיעה מעל למהירות המותרת בשעות היום בקרב אוטובוסים (10%-69%) ומשאיות (23%-62%). בשעות הלילה קופצים שיעורי הנוסעים מעל למהירות המותרת, ועומדים על 45%-72% בקרב נהגי אוטובוסים, ו-26%-69% בקרב נהגי משאיות.

עוד נמצא בסקר, כי בכל קטעי כביש 6 (חוצה ישראל), אחוז העוברים את המהירות המותרת בנתיב הימני עמד על 13%-34%. בנתיב השמאלי לעומת זאת, חלק ניכר מהנהגים לא מצייתים לחוק הן ביום והן בלילה (40.4%-93.7%), כאשר מהירויות גבוהות במיוחד נצפו בקטעים הדרומי והצפוני של כביש 6.
תוך שנתיים: 300 מצלמות יוצבו בכבישים

גם בדרכים דו-מסלוליות ממוחלפות (דוגמת כביש 2, ממחלף שמריהו עד מחלף פולג, כביש 4 ממחלף מורשה עד צומת רעננה, כביש 5 ממחלף ירקון עד מחלף קסם, ועוד), בהן המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש, נצפו חריגות רבות מן המהירות המותרת. אחוז העוברים על המהירות המותרת בדרכים אלה עמד על 40%-80% בנתיב הימני, ו-70%-100% בנתיב השמאלי בשעות זרימה חופשית של התנועה.
 



"על פי מחקרים בעולם, אכיפת מהירות אוטומטית גורמת לירידה של 15-30% במספר תאונות הדרכים", מסביר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "באפריל 2011 החלה משטרת
ישראל ביישום פרויקט א3. במסגרת הפרויקט, ייפרסו בתוך שנתיים 300 מצלמות מהירות דיגיטאליות בכבישי הארץ, שיודעות לזהות והפיק במהירות דו"ח על רכב שביצע עבירה".

לדבריו, "פעילות דומה נעשתה בבריטניה, צרפת, שבדיה ומדינות נוספות. בכל המקומות, התוצאות היו דומות: ירידות מתונות במהירות הממוצעת, ירידות חזקות במספר הנהגים שעוברים את הסף בהרבה וירידות משמעותיות במספר תאונות הדרכים, בעיקר החמורות והקטלניות שבהן. הפרויקט ללא ספק מצמצם את הקטל בדרכים, והמדינה חייבת לפעול לכך שיהיו עוד מצלמות מהירות בכבישים."

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים