"עליה משמעותית בתיקים פתוחים בביהמ"ש לתעבורה"
עמותת אור ירוק מדווחת, על בסיס דוח הנהלת בתי המשפט, כי משנת 2010 חלה עלייה של 4.3% הכמות התיקים שנשארו פתוחים לעומת 2009. תל אביב מובילה במלאי התיקים שנשארו פתוחים עם 23.6% תיקים שלא נסגרו. "הסחבת מובילה לפגיעה ביכולת האכיפה"
במבט על כלל המערכת, בשנת 2010 חלה עליה בשיעור של 4.3% במספר התיקים שנפתחו במערכת בתי המשפט לעומת שנת 2009. בנוסף, מדו"ח חוק חופש המידע 2010 שפרסמה מערכת בתי המשפט בתחילת יולי 2011, עולה כי על כל אחד מ-626 השופטים המכהנים בישראל רובץ עומס כבד של כ-750 תיקים.
"לגורמי האכיפה והשפיטה השפעה מכרעת על היקף עבירות התנועה וכפועל יוצא על היקף הקטל בדרכים, אלא שהסחבת בבתי המשפט לתעבורה מביאה לפגיעה ביכולת האכיפה וביכולת המשטרה להילחם בעברייני התנועה", מסביר מנכ"ל אור ירוק, שמואול אבואב. "מנתוני הדו"ח הכוללים ניתן לראות, כי מלאי התיקים במערכת בתי המשפט לתעבורה רק הולך וגדל, מגמה
שפוגעת מאד ביכולת ההרתעה מול נהגים עבריינים. על המערכת להתייעל בדחיפות, כיוון שהרתעת עבריינים משמעותה - הצלת חיים."
בחלוקה למחוזות, עולה כי במחוז חיפה נפתחו הכי הרבה תיקי תעבורה בשנת 2010 – 26.1% מסך התיקים שנפתחו, ובו נסגרו גם הכי הרבה תיקים – 26.8%. במחוז תל אביב לעומת זאת, נותר מלאי התיקים הגדול ביותר – 23.6% מהתיקים במלאי. במחוז ירושלים נפתחו הכי מעט תיקי תעבורה – 7.1%, ונסגרו הכי מעט – 7.8%. בהתאם, נותרו במחוז זה גם הכי פחות תיקים במלאי – 6.2%.
אבואב מוסיף: "לא מדובר בגזירה משמים ואפשר לשנות את המצב. בקנדה, למשל, החליטו לצמצם את תופעת הנהיגה בשכרות והמחויבות לכך כללה את כל הדרגים הציבוריים, לרבות נושאי תפקידים במערכת המשפט. בהתאם לתכנית, תוגברה המערכת המשפטית על פי מפתח שכיחות התיקים העוסקים בעבירות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מדינת ישראל יכולה וצריכה ליישם תכניות דומות ולהגדיל את מספר שופטי התעבורה, כחלק מהמלחמה הכוללת בקטל בדרכים."







נא להמתין לטעינת התגובות






