מעבורת החלל שוגרה בפעם האחרונה
אטלנטיס משוגרת ממרכז החלל קנדי עם ארבעה אנשי צוות למשימה האחרונה אי פעם של מעבורת חלל אחרי 30 שנה של פעילות
משימה מספר 135 תצא לדרך כאשר המעבורת, ועליה ארבעה אסטרונאוטים, תמריא ממרכז החלל קנדי שבפלורידה למשימה שתימשך 12 יום. קרוב למיליון בני אדם אמורים להגיע לאזור כדי לצפות באירוע שתמיד נחשב למרשים ביותר.

אטלנטיס על כן השיגור. צילום: אי-אף-פי
אחת המטרות העיקריות של המשימה הנוכחית היא להעביר לתחנת החלל הבינלאומית את המודול "רפאלו", מתקן אכסון שמכיל קרבו לשבעה טונות של אספקה וחלקי חילוף שאמורים להספיק לששת אנשי הצוות על התחנה למשך שנה.
כמו כן תישא המעבורת בפעם הראשונה לחלל גם אייפון שאמור לסייע לאנשי התחנה. אפליקציה בשם "מעבדת חלל" תאפשר לאסטרונאוטים לבצע ניסויים שונים ולעקוב אחרי התוצאות המדעיות תוך שימוש בשילוב הייחודי של הג'ירוסקופ, מד התאוצה, המצלמות והשבב הנייד שנמצאים באייפון.
הפעם יש על המעבורת ארבעה אסטרונאוטים בלבד מאחר ששאר המעבורות כבר יצאו משירות ואינן יכולות לשמש רכבי הצלה במקרה חירום. אם תהיה בעיה עם המעבורת, יוכלו אנשי הצוות לשוב לכדור הארץ באמצעות רכבי החלל הרוסיים סויוז.
134 המראות למשימות בחלל ביצעו המעבורות האמריקאיות בסך הכל מאז השיגור הראשון בשנת 1981. 132 מתוכן עברו בהצלחה, אך שני מקרים, הצ'לנג'ר ב-1986 והקולומביה בשנת 2003, הסתיימו באסון טרגי ובמותם של שבעה אסטרונאוטים בכל פעם, ביניהם גם הישראלי
אילן רמון שנהרג בהתרסקות הקולומביה.
בשנה שעברה החליט הנשיא ברק אובמה לבטל את הפרויקט, שבמסגרתו אמורה הייתה נאס"א לשוב לחלל לראשונה מאז שנת 1972. "היינו שם בעבר, יש עוד הרבה דברים לחקור בחלל", הסביר. "אנחנו רוצים לזנק לעתיד ולא לדרוך במקום".
עד אשר ייכנס לשירות רכב החלל החדש של נאס"א בעוד שנים אחדות, תצטרך הסוכנות האמריקאית להסתמך על הקפסולות הרוסיות כדי להעביר אנשי צוות ואספקה לתחנת החלל הבינלאומית, ובהמשך גם על חברות פרטיות.







נא להמתין לטעינת התגובות






