המשפחות הלא יהודיות מחוץ לסערת ה"יזכור"
משפחות החללים הלא יהודים מסרבות להתרגש מהחלטת הרמטכ"ל לשנות את נוסח התפילה. "נשאר לנו היום רק לסמוך על אלוהים"

סמל שני מדחת יוסוף ז''ל. "המנהיגים לא רוצים לפעול" צילום ארכיון: יוסי אלוני
קאסם הוא אביו של עומאר סוועאד שנחטף בשנת 2000 ללבנון יחד עם עדי אביטן ז"ל ובני אברהם ז"ל. גופותיהם של השלושה הובאו לקבורה בישראל בשנת 2004. "באזכרות שאנחנו עורכים לעומאר יש איש דת מטעם העדה המוסלמית שמתפלל מול כולם ביחד עם הרבנים היהודים", הבהיר קאסם.
"אני אדם מאמין ומה שכתוב בהלכה היהודית תקף גם לקוראן. גם בהלכה היהודית וגם בקוראן כתוב 'ישמור אלוהים את בנינו'. בעיני הצבא הוא גוף שמאחד את כל השכבות והמגזרים בחברה הישראלית", אמר קאסם והוסיף: "אני לא רואה שום אפליה מצד הצבא אם יוחלט לשנות את הנוסח".
"היחידות שזוכרות את הנופלים הן המשפחות"
שבועות ספורים בלבד לפני חטיפת שלושת החיילים בהר דב על ידי חיזבאללה, נהרג החייל הדרוזי מדחת יוסף בקבר יוסף שבפאתי שכם. מהדי יוסף, אחיו של מדחת, סיפר אתמול כי הוא תומך בשינוי הנוסח דווקא בשל הנסיבות הטראגיות שבהן נפל אחיו: מדחת יוסף מת מפצעיו לאחר שלא קיבל טיפול רפואי במהלך פעילות מבצעית במתחם הקבר.
"המנהיגים שלנו הוכיחו
גם במקרה של אחי וגם במקרה של גלעד שליט שהם לא רוצים לפעול כדי להציל את החיילים ממוות", אמר. "אז אולי בעידן הנוכחי כל מה שנשאר לנו זה בעצם לסמוך על אלוהים".
לדבריו , "היחידות שזוכרות את החללים ביום הזיכרון הן המשפחות השכולות. עם ישראל הוא אמנם אמפטי אבל בסופו של יום מי שנשאר עם הזיכרון המר הן רק המשפחות השכולות".







נא להמתין לטעינת התגובות






