יוזמה בכנסת: רכבל עד לכותל המערבי
השדולה למען ירושלים הציגה יוזמה להקמת רכבל שיוביל את המבקרים לעיר העתיקה. "בעיית הנגישות לעיר מונעת מתיירים לחזות בנפלאותיה"

תוכנית הרכבל לכותל הדמיה
"אני זוכר את הרכבל במלחמת השחרור בהר ציון", סיפר ריבלין. "יש דברים שגם אם הם נראים קשים, כמו קרונות רכבל שיעברו מעלינו, הם מצריכים תעצומות למען הדורות הבאים. זהו רעיון שצריך לבחון אותו על כל היבטיו ואם יש לו גם היתכנות כלכלית יש לשקול את קידום תוכנית הקמת הרכבל בעיר העתיקה בירושלים".
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה: "העיר העתיקה בירושלים היא המקום המתוייר ביותר בישראל, אך בעיית הנגישות מונעת מתיירים לחזות בנפלאותיה, ואף פוגעת בהכנסות בעלי העסקים. אין ספק כי הרכבל מהווה פתרון נוח, שיגביר את כמות המבקרים, ואף יהווה אטרקציה תיירותית מהנה לכל המשפחה ומוקד משיכה אפילו לירושלמים".
66% מהציבור בעד הקמת הרכבל
ח"כ ישראל חסון (קדימה), לשעבר ראש מרחב ירושלים וסגן ראש השב"כ, אמר בכנס כי "הבעיה היא ההתייחסות לירושלים ולחזון התכנוני שלה. מי שלא חושב 50-60 שנה קדימה, ונערך מבחינה תכנונית להכיל בעתיד כ-50 מיליון תיירים חבל על זמנו".
ח"כ חסון הוסיף כי היעד של הרכבל, "חייב להיות לעיר העתיקה ולמקומות הקדושים לכל הדתות. מי שלא חושב על ירושלים במונחים של חופש פולחן ועל היכולת לאפשר למאמיני כל הדתות לקיים את פולחנם טועה".
בכינוס הוצג סקר לפיו כ-66% מהציבור בישראל תומך בהקמת רכבל בעיר
העתיקה. 87% מהנשאלים ענו כי בעיית התחבורה הינה גורם לאי הגעה לביקור בעיר העתיקה, וציינו שהקמת רכבל יגרום להם לבקר יותר בירושלים.
על פי התוכנית, הרכבל יוקם ויפעל בטכנולוגיה ידידותית לסביבה מבחינת זיהום האוויר ורעש ללא פגיעה במראה הנוף של האזור. הרכבל מסוגל להעביר כ-4,000 נוסעים בשעה, דבר השקול למאות אוטובוסים, ויחסוך את הרעש, הצפיפות, והפקקים הבלתי נגמרים ברחובות העיר העתיקה. מעבר לכך, רכבל ימתן את התנועה הפרטית סביב העיר העתיקה, וכך ישפר את דרכי הגישה אליה.







נא להמתין לטעינת התגובות






