דוח הנציב: ב-5 שנים הוכפלו תלונות הציבור

לפי הדוח, בשנת 2010 הוגש היקף שיא של כ-14 אלף תלונות נגד מוסדות ציבוריים. בין השיאנים: ביטוח לאומי, המשטרה ומשרד האוצר

נועם שרביט | 13/6/2011 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בחמש השנים האחרונות כמעט הוכפל היקף התלונות שהגיש הציבור למבקר המדינה, בשבתו כנציב תלונות הציבור - כך עולה מדוח שפורסם היום (ב'). בשנת 2010 הוא עמד על כ-14 אלף תלונות, שיא של כל הזמנים. כמעט עשירית מהתלונות הופנו נגד המוסד לביטוח לאומי. שיאני תלונות נוספים הם המשטרה, משרד האוצר, משרד הפנים ומשרד המשפטים.

ביטוח לאומי. שיאני התלונות
ביטוח לאומי. שיאני התלונות צילום: ראובן קסטרו
שיעור התלונות המוצדקות גבוה בישראל לעומת המקובל בעולם, והוא עומד על כ-30%. הגופים ששיעור התלונות המוצדק עליהם היה גבוה מהממוצע הם רשות השידור – כ-45%; משרד התחבורה – כ-42%; משטרת ישראל – כ-39%; צה"ל, חברת דואר ישראל ומשרד הביטחון – כ-35%; ועיריית חיפה – כ-31.6%. שיעור התלונות המוצדקות נגד שיאן התלונות, הביטוח הלאומי, היה 26.7% "בלבד".

במשרד המבקר אומרים כי נציבות תלונות הציבור הפכה לכתובת המרכזית במיוחד עבור אוכלוסיות חלשות ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, בעלי צרכים מיוחדים וכן בעלי הכנסה נמוכה המתקשים לשכור עורך דין.

רוב התלונות נוגעות לשירות לציבור, מיסים ותשלומים אחרים, גמלאות והליכי גבייה והוצאה לפועל. בין התלונות הפרטניות שטופלו: ליקויים בחיוב ובמדידת צריכת המים, סירוב להחזיר ארנונה ששולמה בגלל טעות של העירייה, גביית אגרת רישיון נהיגה שלא כדין, התנהגות בלתי הולמת של שוטר, היעדר מיגון לשעת חירום בגני ילדים בעיר מסוימת, ליקויים בגביית חובות, גביית תשלומי השתתפות

עצמית שלא כחוק בקופת חולים לאומית ועוד.

ב-2010 חלה גם עלייה במספר העובדים שפנו למבקר בבקשה לקבל צו הגנה מפני התנכלויות המעביד, שלטענתם נובעות מכך שחשפו שחיתויות במקום העבודה. בשנה זו פנו 68 עובדים לעומת 58 אשתקד. כמו כן, בשנה זו הוגשו לנציבות 32 תלונות על-ידי 9 חברי כנסת. המתלונן הראשי היה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) עם 19 תלונות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/in_country/ -->