דוח הנציב: ב-5 שנים הוכפלו תלונות הציבור
לפי הדוח, בשנת 2010 הוגש היקף שיא של כ-14 אלף תלונות נגד מוסדות ציבוריים. בין השיאנים: ביטוח לאומי, המשטרה ומשרד האוצר

ביטוח לאומי. שיאני התלונות צילום: ראובן קסטרו
במשרד המבקר אומרים כי נציבות תלונות הציבור הפכה לכתובת המרכזית במיוחד עבור אוכלוסיות חלשות ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, בעלי צרכים מיוחדים וכן בעלי הכנסה נמוכה המתקשים לשכור עורך דין.
רוב התלונות נוגעות לשירות לציבור, מיסים ותשלומים אחרים, גמלאות והליכי גבייה והוצאה לפועל. בין התלונות הפרטניות שטופלו: ליקויים בחיוב ובמדידת צריכת המים, סירוב להחזיר ארנונה ששולמה בגלל טעות של העירייה, גביית אגרת רישיון נהיגה שלא כדין, התנהגות בלתי הולמת של שוטר, היעדר מיגון לשעת חירום בגני ילדים בעיר מסוימת, ליקויים בגביית חובות, גביית תשלומי השתתפות
עצמית שלא כחוק בקופת חולים לאומית ועוד.
ב-2010 חלה גם עלייה במספר העובדים שפנו למבקר בבקשה לקבל צו הגנה מפני התנכלויות המעביד, שלטענתם נובעות מכך שחשפו שחיתויות במקום העבודה. בשנה זו פנו 68 עובדים לעומת 58 אשתקד. כמו כן, בשנה זו הוגשו לנציבות 32 תלונות על-ידי 9 חברי כנסת. המתלונן הראשי היה ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) עם 19 תלונות.







נא להמתין לטעינת התגובות






