יוזמה נוספת לסיכול המשט: מניעת שירותי תקשורת
אחרי ששכנעו את חברת הענק הבינלאומית לוידס שלא לבטח את הספינות, ממשיכים בארגון "שורת הדין" במאבק המשפטי למניעת המשט לרצועת עזה, שצפוי להפליג בסוף החודש. בארגון הזהירו את החברה המספקת שירותי תקשורת לווינית לספינות המשט כי יוציאו נגדה צו מניעה שיחשוף אותה לתביעות פליליות ואזרחיות

לפי הדין בארה"ב, "שורת הדין" מחויבת להודיע שבוע מראש על נקיטת אמצעים משפטים כנגד החברה, ולכן נשלח היום (ב') המכתב לחברה ולמנהליה.
במכתב, ארגון זכויות האדם "שורת הדין" הזהיר את חברת inmersat, המספקת רשת תקשורת לווינית לספינות בלב ים באיזור המזרח התיכון, שלא לספק שירותי תקשורת לווינית לספינות המשתתפות במשט לעזה.
הארגון הזהיר, כי אם לא יבוטלו השירותים לאלתר הוא ינקוט באמצעים משפטיים כנגד החברה בארה"ב, שם יש לה נציגות גדולה.
שירותי התקשורת הלווינית הם כלי חיוני לכלי שיט על מנת לנוע בים. על פי מומחים מתחום הים, לא ניתן לנוע או לנווט מבלי להעזר בכלים אלה, שהם למעשה ה"עיניים והאזניים" של הספינה. חברת inmersat, שמשרדיה הראשיים באנגליה ומחזיקה גם מטה גדול בארה"ב, היא הספקית של התשתית לשירותים אלה. בידי "שורת הדין" הוכחות לכך שהחברה סיפקה שירותים כאלה למשט הקודם.
על פי הדין האמריקאי, אספקת שירות כזה היא עבירה פלילית מתוקף שני חוקים. ראשית, מתוקף החוק העוסק בסיוע לאויבים של מדינה ידידותית - חוק הניטרליות. החוק קובע, כי אזרחי ארצות הברית (או עסקים בארה"ב לצורך זה) אסורים בסיוע לכל אקט התוקף את ידידותיה של ארה"ב, ובכלל זה ישראל.
מתוקף המשט הקודם, פעילות המשט נחשבת לפעילות המסייעת לאויבי ישראל בשל הקשר שהוכח לארגונים הקשורים לחמאס.
במידה והחברה לא תודיע מיד כי לא תספק את השירות למשט, יוצא צו מניעה מיידי על ידי בית המשפט בארצות הברית והחברה תהיה חשופה גם לתביעות פליליות בגין העבירה על החוק וגם לתביעות אזרחיות לקבלת פיצויים ממי שייפגע מן הסיוע.
זהו צעד שני במלחמתה של "שורת הדין" כנגד הוצאת המשט. "שורת הדין" כבר נחלה הצלחה בשלב הראשון בטיפול המשפטי בעצירת המשט, לאחר שאיימה בצעדים משפטיים כנגד חברות הביטוח הימי וקיבלה לפני מספר ימים מכתב מחברת לוידס, האחראית לביטוח רובם המכריע של כלי השיט בעולם, כי לא תבטח את ספינות המשט.
ההערכה היא, כי בתוך ימים אחדים, שאר החברות "יישרו קו" בעקבות לוידס השולטת על כ-90 אחוז משוק הביטוח הימי. אף נמל לא יאפשר לספינות לשהות בשטחו ללא ביטוח.
לדברי יו"ר ארגון שורת הדין, עוה"ד ניצנה דרשן-לייטנר: "מתן שירותי תקשורת לווינות לספינות הטורקיות היא בחינת סיוע לארגון טרור, שכן יעדן הסופי של הספינות הוא עזה הנשלטת על ידי חמאס. מטרתנו לעצור את הספינות עוד לפני שתגענה ללב ים. אף ספינה לא תעז לצאת לדרך ללא שירותי תקשורת לווינית".