מפעל תרכובות ברום מציג: עיקר החדשות
בפעם הראשונה אפשרה הנהלת המפעל לצוות חדשות לצלם את לב לבה של תעשיית הברום הישראלית? מי התחפש לתחקיר עיתונאי וסיפר בשבחי הברום ובטיחותו? ניחשתם נכון. מבט לחדשות

בכי"ל טענו שההובלה בטוחה לחלוטין, שמדובר בפאניקת שווא ושממילא ייצוא הברום עובר בהדרגה לנמל אשדוד. האמת ממוקמת אי שם באמצע, אבל בכי"ל הרגישו שהתקשורת והח"כים חוגגים על גבם בלי לתת ביטוי הוגן לעמדתם. מה עושים? עוקפים את כולם, והולכים אל האינטרנט.
זה כמובן לגיטימי: רבים - מארגוני סביבה ועד אנשים פרטיים - מעדיפים לדבר ישירות אל הגולשים ולעקוף את שירותיה של התקשורת הממוסדת. גם לתאגידים מותר. אין פסול בכך שתרכובות ברום העלתה סרטון ליוטיוב שמספר בשבחי הברום ובטיחותו; הבעיה מתחילה כשהסרטון הזה מתחזה להיות משהו אחר.
למעשה, הוא מתחזה להיות כתבת תחקיר אובייקטיבית, הלקוחה מתוך מהדורת חדשות לכל דבר. בתחילת הכתבה מופיעה על המסך הכיתובית "תחקיר מיוחד-הברום והמיתוס". כשהכתב מתייצב עם המיקרופון מול המצלמה, מופיעה הכיתובית "חדשות הדליין". כשהוא מדווח בהתלהבות ש"בפעם הראשונה אפשרה הנהלת המפעל לצוות חדשות לצלם את לב לבה של תעשיית הברום הישראלית", הסקרנות מגיעה לשיאה. לפנינו סקופ
ההסוואה נשענת גם על זהותו של התחקירן-מגיש: איתי רפופורט, שרבים עדיין מזהים אותו עם "מבט" בו שימש ככתב מוערך (ובמדינה מתוקנת עם ערוץ ציבורי מתוקן היה צריך להמשיך לעבוד בו). אלא שכיום רפופורט הוא בעליה של חברת הפקות פרטית בשם "הדליין", שמפיקה מהדורות חדשות פיקטיביות לפי הזמנה. רפופורט מייצר מהדורות, בין השאר, עבור דואר ישראל, קק"ל, אורנג' ובנק
יותר משנגרם כאן נזק משמעותי - הסרטון צבר רק 442 צפיות, וממילא לחלק מהטענות של כי"ל יש רגליים - השימוש בכלי המפוקפק הזה מעיד על הפאניקה שאוחזת כנראה באנשי החברה לישראל. עם כל הלוביסטים, היועצים והדוברים - חלקם מהמשובחים והמקצועיים בשוק - באימפריה של עופר מרגישים כנראה שהם לא מצליחים לקבל הקשבה מהתקשורת ומהציבור. יש בזה משהו: להיות עשיר כיום בישראל זה מצוין לחשבון הבנק, אבל רע מאוד לתדמית. וכל זה עוד לפני שהסתבכת עם האיראנים.
מיד לאחר הופעת המדור בעיתון המודפס (מוסף סופשבוע של מעריב מחולק למנויים כבר ביום חמישי) החליטו אנשי המפעל להוריד את הסרטון, בתצורתו הנוכחית, מיו-טיוב. הם הודו כי יש צדק בדברים שנכתבו כאן. בכוונתם לעלות גירסה חדשה של הסרטון, בה יובהר כי מדובר בסרט תדמית ולא בכתבת תחקיר אובייקטיבית.
aviv67@gmail.com








נא להמתין לטעינת התגובות









