עובדי הרכבת מבקשים שוב לשבות: פוגעים בנו
ועד העובדים פנה לבית הדין לעבודה בבקשה לנקוט שוב בעיצומים: "הנהלת הרכבת מפרה את השקט התעשייתי ופוגעת בתנאי העסקתנו"

כזכור, לפני כשלושה שבועות פתחו עובדי הרכבת בשביתת פתע ועצרו את תנועת הרכבות בכל חלקי הארץ. השביתה הופסקה רק לאחר שעשרה מעובדי הרכבת שוחררו ממעצר.
במסגרת הדיון המשפטי בין ההנהלה לעובדים בבית הדין לעבודה הוסכם כי הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן וכי עובדי הרכבת לא ישבשו את מערך הרכבות לפחות עד ה-1 ביולי השנה. כל זאת בזמן שהנהלת הרכבת תימנע מביצוע צעדים חד-צדדיים.
ואולם, בבקשה שהוגשה לבית הדין על ידי הסתדרות ועד העובדים, נטען כי הנהלת הרכבת הפרה את ההסכם, שאמור היה להשיג "שקט תעשייתי", ובשבועיים האחרונים ביצעה שורה של צעדים הפוגעים בעובדים.
לטענת העובדים הנהלת הרכבת הפסיקה תשלומי רווחה, תשלומי השעות הנוספות ותגמולים לעובדים על לימודיהם. כמו כן הפסיקה הנהלת הרכבת את מדיניות "פרסי הייעול" – לעובדים אשר מציעים הצעות לשיפור מצבה הכלכלי והבטיחותי של החברה, "כל זאת בניגוד לאמור בהסכמות ובהסכמים קיבוציים בעבר ובהווה", נטען בבקשה.
עוד טוענים העובדים כי לאחרונה הובאו לבתי הספר למקצועות הרכבת מדריכים מחברות חיצוניות, באופן הנוגד את ההסכמות, "תוך יצירת 'מיקור חוץ' בתחום הנוגע לליבתה של העבודה והידע ברכבת". כמו כן טוענים העובדים כי מזכירת בית הספר הרכבתי הועברה לתפקיד
הרשימה מתארכת ומציינת עוד מקרים ודוגמאות, בכלל זה כי "יו"ר הוועד הארצי 'זכתה' לאחרונה לפגיעה קשה וישירה בזכויותיה, הן בכך שנפגעה פרטיותיה עקב פרסום בוטה של תלוש השכר שלה באמצעי התקשורת והן בהודעה חד צדדית על שינוי בדרכי הדיווח של שעות עבודתה ובשעות העבודה המוכרות לה".
בעקבות כך מבקשים העובדים מבית הדין להורות לחברה ליישם מיידית ובאופן את ההסכם שנקבע בפסק הדין בחודש שעבר או לחילופין,"לאפשר לעובדים לפעול כראות עיניהם ולבטל סעיף "השקט התעשייתי" שנקבע ביחס אליהם".
מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "טענות הוועד תמוהות ומנותקות מהמציאות, במיוחד לאור העובדה שמזה יומיים פועלת יו"ר הוועד להשבתת בית הספר למקצועות הרכבת.
"בשונה מההשמצות שמפיצה יו"ר הוועד, הנהלת רכבת ישראל לא פגעה בזכויות הרווחה של העובדים, אלא ביצעה מהלך של קיצוץ רוחבי וזאת בשל גירעון תקציבי של 30 מיליון שקל כבר ברבעון הראשון של 2011.
"עיקרו של הגירעון נובע בירידה מהכנסות החברה וזאת גם בשל עיצומי העובדים בחטיבת המטענים והנוסעים, אשר גרמו לעזיבת לקוחות הרכבת.
כל זאת נעשה על מנת למנוע מציאות של פיטורי עובדים. כמו כן, לא תהיה כל פגיעה בפעילות החברה בכל הנוגע לביטחון, בטיחות, אחזקת המסילה והציוד הנייד, אשר הינם בעדיפות עליונה.
צר לנו כי הוועד ממשיך לעסוק בפעילויות המכוונות לפגיעה בבטיחות ובשירות של הרכבת, במקום לכבד את בית המשפט ולמצות את תהליך ההידברות עד תום.







נא להמתין לטעינת התגובות






