הענתיקות של קובה בדרך למוזיאון?
החוק החדש שמקדם הנשיא קסטרו, אשר יאפשר לתושבי המדינה למכור ולקנות כלי רכב, עלול להוריד מהכביש את המכוניות הקלאסיות

אבל החוק החדש שמתיר בעלות על רכוש עשוי לשנות את כל זה. בוועידת המפלגה הקומוניסטית שנערכה בחודש שעבר, הכריז הנשיא ראול קסטרו כי מסגרת חוקית שתאפשר לתושבים לקנות ולמכור כלי רכב ובתים נמצאת "בשלבים הסופיים".
מה זה אומר עבור הקובני הממוצע? הוא לא סיפק פרטים, אבל רבים מאמינים כי בכך תבוא לסיומה חצי מאה של הגבלות. תחת החוק הנוכחי, הם יכולים לקנות ולמכור בחופשיות רק מכוניות שהיו על כבישי קובה לפני המהפכה של פידל קסטרו ב-1959.
לאדות רוסיות ומכוניות פז'ו וקיאה מודרניות כעת עולות במספריהן על הקלאסיות של שנות החמישים, אבל ברובן הן נמצאות בבעלות המדינה ולא יכולות להימכר בשוק החופשי.
כמו בעלי מכוניות רבים, מישל תחזק את הפלימות' 52' שלו עם מנוע דיזל והפך אותה למונית פרטית. אבל הוא עשוי להיות מוכן למכור אותה. "כאשר הם יפתחו חדר תצוגה לכלי רכב, אני אהיה שם ואנסה אותם ואז אני אוכל להגיד מה אני אעשה", אמר. "מעולם לא נהגתי במכונית מודרנית".
אבל הוא עדיין לא חושב שמכוניות קלאסיות אמריקאיות נמצאות בסכנה. "אם כלי הרכב האלה לא היו קיימים, לא היו מגיעים זרים רבים לקובה כדי להסתובב ולצלם אותן", אמר מישל.
השינויים עלולים להיות משמעותיים יותר עבור שוק הנדל"ן של קובה. כרגע, הקובנים הם הבעלים הרשמיים של בתיהם, אבל הם לא יכולים לקנות או למכור אותם. הם רק יכולים להחליף אותם עבור בתים בערך דומה.
במציאות, סחר בבתים הוא באופן כללי תהליך מורכב שמערב סוכנים בלתי חוקיים בשוק השחור וכסף מזומן. בכמה מקרים, הקונים פשוט מתחתנים עם המוכרים, שמים את הבית תחת השם שלהם ואז מתגרשים.
קונים ומוכרים שהתאספו במרכז הוואנה אמרו כי ההערכה היא שחוק השיכון יפורסם בקרוב. "יש אנשים שיש להם כסף ואין להם בית, ולכן השינויים טובים", אמר אחד מהם.
שסטה דרלינגטון היא הכתבת של רשת CNN בקובה.





נא להמתין לטעינת התגובות




