שוב תקלה: הופסקה תנועת הרכבות לדרום
תנועת הרכבות לכיוון דרום הושבתה מטעמי בטיחות למשך כשעה וחצי לאחר שהתגלה בור מתחת לאחת המסילות סמוך לרמלה

תחנת רכבת. הנוסעים כבר התרגלו להשבתות התכופות. צילום ארכיון: רענן כהן
התנועה הופסקה בתחנות הבאות: באר שבע מרכז, באר שבע צפון, קריית גת, להבים- רהט, בית שמש, ירושלים - תחנת גן החיות התנכ"י ותחנת מלחה. בינתיים פעלו עובדי הרכבת לסגור את הבורות שהתגלו על ידי הזרמת בטון.
השיבושים בתנועת הרכבות לדרום כבר הפכו לעניין שגרתי, והנוסעים מתלוננים על כך שוב ושוב. אחרי רגיעה של מספר ימים בכל נושא ההשבתות היזומות של עובדי הרכבת, הפסקת הפעילות לצורך שדרוג הקו הדרומי ועוד, הגיעה התקלה הבלתי צפויה היום וגרמה להשבתת הקווים לדרום וממנו למשך מספר שעות.
תקלות חוזרות ונשנות
רק בחודש שעבר איים שר התחבורה, ישראל כץ, כי ישבית את רכבת ישראל בעקבות ריבוי אירועי התקלות והתאונות בהן הייתה מעורבת לאחרונה. כץ תקף את התנהלות חברת הרכבת והודיע כי במידה ובתוך ארבעה חודשים לא תוצג בפניו תוכנית כוללת, מחייבת ומוסכמת עם עובדי החברה - תיסגר הרכבת עד לארגון מחדש של החברה.
"אני לא מתכוון להתפשר על בטיחות הנוסעים", הוסיף, "ולא אאפשר מצב שבו נוסעים חוששים לנסוע ברכבת בגלל בעיות
בטיחות, או חלילה נפגעים בשל ליקויי תחזוקה והתנהלות של רכבת ישראל, כפי שקרה במקרים רבים מידי לאחרונה. רכבת לא אמורה להיות שדה קרב, אלא כלי תחבורה בטוח ונוח, כפי שמקובל בכל מקום בעולם".
שבעת החודשים האחרונים לא שיחקו לידיה של רכבת ישראל ואופיינו בריבוי מקרים של השבתת קווים, תקלות ותאונות בהם הייתה מעורבת. לפני עשרה ימים אירעה תאונת רכבת דרומית לנתניה בה התנגשו שתי רכבות, לאחר שנסעו זו לקראת זו בשל טעות אנוש. בשל העובדה שהרכבות נסעו במהירות נמוכה יחסית, נמנע אסון כבד והאירוע הסתכם בשישים נפגעים באורך קל.
בדצמבר האחרון פרצה דליקה באחד מקרונות הרכבת ליד קיבוץ שפיים שהובילה לפגיעתם של 121 נוסעים ולהשבתה של שליש מצי הרכבות למשך שבוע. בנוסף, ובשל עבודות פיתוח ותשתית, מבצעת החברה השבתות יזומות של קווים, שהסתכמו ב-84 ימים בשנת 2010.







נא להמתין לטעינת התגובות






