נאום ראש הממשלה גרסת הבטיחות בדרכים

ב 11 במאי משיק האיחוד האירופי את תוכנית היבשת למאבק בתאונות הדרכים לעשור הקרוב. במסגרת השאיפה ליישר קו עם מדינות המערב גם במאבק בקטל בדרכים, היינו מצפים, בדומה לשאר מנהיגי אירופה שיישאו באותו יום נאומים לעמיהם בנושא, לשמוע מראש הממשלה נתניהו נאום בסגנון הבא:

שמואל אבואב | 8/5/2011 12:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אזרחי ישראל שלום,

בשעות אלה מבצעת אירופה זינוק נוסף אל עתיד בטוח יותר, בעת שהיא משיקה את תוכנית הבטיחות בדרכים העולמית לעשור הקרוב. תוכנית זו, עד לשנת 2020, היא המשכה של תוכנית שהוצאה לפועל בעשור הקודם, ואשר במסגרתה הפחיתו רבים מעמי אירופה את מספרי הרוגיהם, עד קרוב לחמישים אחוזים.

הצלחתם המרשימה של רוב עמי אירופה להפחית בעשרות אחוזים את מספרי ההרוגים, הוכיחה שהמאבק בתאונות אפשרי ואף מתחייב.

כמי שמאמין ביכולתה של מדינת ישראל בעולם הגלובלי, אני גאה להצטרף אל עמיתי, ראשי האו"ם ומנהיגי אירופה, ולהכריז על תוכנית העשור הישראלית למאבק בקטל בדרכים.

במסורת בת אלפי השנים של עמנו, תמיד התנשאה קדושת החיים על פני ערכים רבים נוספים, שהרכיבו יחד את הצופן הגנטי של עם ישראל. "ראה נתתי לפניך את החיים ואת הטוב, את המוות ואת הרע," קרא משה רבנו לעם ישראל לקראת כניסתם לארץ ישראל, "ובחרת בחיים."

מאז ועד ימינו, בוחר עם ישראל בחיים, ודבק בהם. כיום מתרכז עיקר מאמץ ההגנה על העם בזירה הביטחונית, אולם לצד האיום הביטחוני מתמודד העם עם פורענות נוספת, המפילה מידי יום חללים רבים אף יותר, הרבה יותר, מהאתגרים הביטחוניים, והיא הקטל בדרכים. 
"מקומנו הטבעי הנו בראש מדינות המערב"

כדי לעמוד בהתחייבותי לעמוד באותם יעדי הורדת מספרי ההרוגים כמו במדינות אירופה, בכוונת הממשלה לאשר ולהוציא לפועל את המהלכים הבאים: 

 תשתית - נשקיע כ 400 מיליון שקלים בכל שנה בעשור הקרוב בשיפוץ כבישים וצמתים אדומים ומרובי נפגעים. 850 ק"מ של כבישים אדומים שתשתיותיהם ישודרגו לרמת הבטיחות הגבוהה ביותר, ויהפכו לסלחניות לטעויות נהגים, יצילו נפשות רבות.

אכיפה – נתגבר את משטרת התנועה, ובכל יום יצאו לכבישי הארץ בשלוש משמרות, מדן ועד אילת, כ 450 ניידות תנועה, ובהן שוטרים מקצועיים וסטודנטים שגויסו למשטרה. פעולתם היומיומית תעניק לנהגים תחושת ביטחון, והיא תתוגבר במצלמות אכיפה שיוצבו במפגשי כביש מסילה ובקטעי דרך מרובי תאונות, ולא כאמצעי להעשיר את קופת האוצר בתגמולים  מקנסות.

רכב – נעניק רישיונות ליבוא כלי רכב לארץ, בתנאי שיעמדו בסטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר. כלי רכב שלא יעמדו ברף הגבוה ולא יצילו את יושביהם בעת תאונה קשה, לא ייובאו לארץ.

פינוי חילוץ והצלה – בעשור הקרוב

תושלם ההיערכות, כך שכל אדם שיפצע בתאונה ברחבי הארץ, יפונה בפחות משעה לחדר טראומה מצויד ומתקדם. נתגבר את מערכי הפינוי במערך מסוקים לפינוי מהיר, ונפחית את אחוז תמותת פצועי התאונות בחדרי הטראומה בכ 50%, לפחות מ 2% תמותה בלבד.

הנהגים הצעירים – 80,000 נהגים צעירים מצטרפים מידי שנה לנהגי ישראל. 36 מתוכם בממוצע, שכיום מחייב אותם החוק ב 28 שיעורי נהיגה בלבד, נהרגים בתאונות בשנות נהיגתם הראשונות. בעשור הקרוב נשלב חינוך תעבורתי בבתי הספר, ונשלים מהפכה בהכשרת הנהגים הצעירים, שיקבלו רישיון לאחר שירכשו מיומנות נהיגה, אבל גם הבנת הסכנות ומודעות לבטיחות.

אזרחי ישראל. בשנות קיומה הגיעה המדינה להישגים אדירים ומעוררי השתאות. בתחומים רבים וחשובים אנו מובילים את המערב בראש החץ. היום אני גאה להכריז כי גם במאבק בתאונות, המפילות בין הצעירים שלנו יותר חללים מכל פורענות אחרת, מקומנו הטבעי הנו בראש מדינות המערב, ואל מקומנו זה נחתור מהיום בנחישות, ומתוך בחירה בחיים.     

הכותב הוא מנכ"ל עמותת אור ירוק

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

שמואל אבואב

צילום: .

מנכ"ל עמותת אור ירוק. לשעבר מנכ"ל משרד החינוך

לכל הטורים של שמואל אבואב

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->