בעשור: 807 קשישים נהרגו בכבישי ישראל
על פי נתונים של אור ירוק עולה כי 19% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם קשישים מגיל 65. "בעיה קשה בתחום הבטיחות שחייבת טיפול"

זירת תאונה. תמונת מצב קשה. צילום ארכיון: יהודה לחיאני
עוד עולה מהדוח כי בעיית ההיפגעות קשה במיוחד בקרב הולכי הרגל הקשישים. בעשור האחרון נהרגו 515 הולכי רגל קשישים, המהווים 35% מכלל הולכי הרגל ההרוגים, כלומר מספר הולכי הרגל הקשישים הנהרגים בתאונות דרכים גבוה פי 3.5 מחלקם באוכלוסיה.
בדיקה של מספר הנהגים הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים מראה כי שיעור זה דומה לחלקם באוכלוסייה, אולם מדובר במצב של קטלניות יתר – מאחר ורבים מהקשישים אינם נוהגים ואלו שנוהגים לא מבצעים זאת הרבה הרי שמספר התאונות בהן כל נהג מעורב הינו גבוה יחסית.
"יש לפעול באופן מעמיק"
"הנתונים החמורים של מעורבות היתר של קשישים בקטל בדרכים מצביעים על בעיה קשה ביותר בתחום הבטיחות", אומר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "כמו בקבוצות סיכון אחרות, גם כאן יש לפעול באופן מעמיק, נרחב ורב-היקף. למרות שהיקף הבעיה, סיבותיה ודרכים לפתרונה ידועים מזה שנים לגורמי המקצוע, הרי שהמודעות הציבורית אליה נמוכה ביותר ופעילות בקנה מידה רלוונטי אינה נערכת".
בחינה השוואתית של היפגעות הקשישים בישראל לעומת העולם מעלה כי שיעור הקשישים הנהרגים בתאונות
דרכים בישראל גבוה מאשר בניו זילנד, ארה"ב ואוסטרליה. יחד עם זאת מצבנו טוב משל חלק ממדינות אירופה כמו אנגליה, צרפת והולנד, אולם יש לזכור כי שיעור הקשישים בכלל האוכלוסייה בישראל נמוך מזה באירופה, העומד על 16%.
על פי נתוני משטרת ישראל שיעור הנהגים הקשישים המעורבים בתאונות קטלניות , שעברו עבירה בזמן התאונה, עומד על ממוצע של 69.5% - ב-30% יותר מהממוצע של כלל נהגי ישראל (53.2%). נתונים אלו מצריכים בחינה של ההסברה והאכיפה בקרב הנהגים הקשישים.







נא להמתין לטעינת התגובות






