זיהום סביבתי כשר לפסח

מילוני שקלים לפרסומות, תחרות בין ויקי קנפו וצביקה הדר שמבטיחים לנו מחירים זולים ואפילו מכות בין מנהלי רשתות. זה כבר מזמן לא מבצעים לחג, זה סתם זיהום חסר תכלית

שי פורת | 19/4/2011 9:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני כמה ימים עברתי בסופר השכונתי והוא היה סגור. מאחורי הדלת עמדו עובדים שהוזעקו בליל שבת למשמרת חירום, שניתן היה לצלמה כפרק להישרדות. הקבוצה אותגרה סביב מה שקרוי בשפה המקצועית "גונדולה" (מעין מעמד קרטון למוצרים הניצב בשדרת הסופרמרקט). כה קשה הייתה התלבטותם באשר לזווית, למרחק מהכניסה, האם יהיו שם מוצרי נייר, שוקולדים או מצות ואיך אפשר לסדר שם את הערימה הגבוהה ביותר מבלי להפיל אף מוצר - גם לא כאשר תעבור עגלה עם פרחח בן שלוש).

למרבה הצער, העיסוק בקניות ובמבצעים לקראת פסח חורג בשנים האחרונות מהז'רגון הפנימי של מסדרי המדפים ומשתלט על המרחב הציבורי. השנה, יותר מכל שנה אחרת אולי, הוא התנחל בואקום הציבורי ושיחק אותה חלק בלתי נפרד מחיינו.

הוא אמנם לא עוסק באירועים בעוטף עזה, אך אחד מגיבוריו הוא דמות מן הדרום. אין הוא מכוון למחירי הדלק או לתמלוגי הגז. גם לא לריכוזיות במשק, אך במרכזו גופים כלכליים עצומים השייכים בחלקם לטייקונים.

יש בו פן חברתי ישראלי טיפוסי שהיה יכול לפרנס ספר נוסף בסדרת הפרידה משרוליק של ד"ר עוז אלמוג. פסיכולוגים מתחברים להתנהגות האנושית הייחודית שבו המתכתבת עם חסכים ילדותיים, טראומות פרידה והצורך לאגור לשעת חירום ואפילו צד יהודי שכל דיכפין ייתי ויכול בו.

מדובר בויקי כנפו, מדובר בעגלות סופר עמוסות, בתרבות קניות מעייפת וקלוקלת, מדובר בצביקה הדר, באלף בודקים שפושטים על מדינת ישראל ומזהים הפרש של 25 שקלים וארבעים אגורות לטובת הרשת שלהם. מדובר במכות בין מנהלי סניפים, במיליוני שקיות ניילון מיותרות. ובמיוחד מדובר במיליוני שקלים של השקעה ובזמן מסך חסר פרופורציות של פרסומות ושלטי חוצות.

במלים אחרות – מדובר פשוט בזיהום סביבתי.
להעביר את הכסף לצרכנים

לא מזמן הובא לידיעתי הניסוי המרתק שבו בסיוע הרשות השנייה, הופחת מספר הקדימונים בכ-25 אחוז. התוצאה הייתה שרייטינג התוכניות לא השתנה ואפילו קצת עלה. רק בימים האחרונים הכריז השר לאיכות הסביבה כי גם רעש של דברני סלולרי באוטובוסים זה זיהום סביבתי ולפיכך, זה הזמן לשיתוף פעולה נרחב בין המשרד לאיכות הסביבה ורשויות השידור, אשר לא יאפשר נפח פרסומי חסר פרופורציות התופס את השמיים והארץ המשתלט לנו על המרחב הציבורי באשר הוא.

למהלך יש שפע של יתרונות. המחקרים מוכיחים הרי דווקא את ההיפך.

מרביתנו קונים במקום קבוע ולא נשנה את הרגלי הקניות שלנו רק לכבוד החג. כך שהמאמץ הוא באמת מיותר.

עובדה שיווקית ידועה נוספת היא שלקוחות מרוצים הם סוכן המכירות הטוב ביותר של כל עסק. לכן, הרשתות הגדולות יחסכו מיליוני שקלים, אותם יוכלו לגלגל (לפחות בחלקם) אל הצרכנים ובאמת להפחית את המחירים לאורך זמן – מהלך שהוא לבדו, בטווח זמן יעשה את העבודה השיווקית הטובה ביותר במרחק משמעותי מכל פרסומת, עבור הצרכן וימשוך קהל לקוחות חדש אל הרשת שתתן שירות מצוין וגם מחירים סבירים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

שי פורת

צילום: עצמי

יועץ לשיווק רעיוני ולניהול משברים. מצטרף נלהב למפלגה הכי פופולרית בישראל שאינה קיימת

לכל הטורים של שי פורת

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/nrg_opinions/ -->