9 חודשי מאסר נגזרו על אדם שדרס למוות ופצע 4 אנשים
במדור החדש של "הישרדות בכביש" המשותף לאור ירוק ו- nrg נציג את היד רכה בה מתמודד ביהמ"ש עם אותם עברייני תנועה מסוכנים. והפעם נהג משאית שגרם לתאונה, דרס למוות רוכב אופנוע ופצע באורח קל עד בינוני ארבעה בני אדם נוספים

מרטין רכב על אופנוע בכביש החוצה, מכיוון נצרת עילית לכיוון כללי צומת משרד הבריאות, ותוך התקרבותו לצומת הסיע המנוח את האופנוע בנתיב הימני ביותר המיועד להמשך נסיעה ישרה אל מעבר לצומת. באותה עת נהג רומן דשצ'וק על אוטובוס זעיר מבכביש החוצה, מכיוון נצרת עילית לכיוון כללי צומת משרד הבריאות, כאשר תוך התקרבותו לצומת הסיע רומן את הפיאט בנתיב האמצעי המיועד להמשך נסיעה ישרה אל מעבר לצומת.
יחד עם דשצ'וק נסעו ארבעה גברים נוספים. נימר נהג ברשלנות ובקלות דעת כשלא היה ער למצב ולתנאים בכביש והצומת, הוא נכנס לצומת והחל לחצותו לכיוון "כביש המנהרה" וזאת מבלי לציית להוראות התמרורים, לא עצר בכניסה לצומת ולא נתן זכות קדימה לאופנוע ולפיאט שהתקרבו לצומת משמאלו תוך נסיעה בכביש החוצה, והתנגש עם חלקו הקדמי של המרצדס באופנוע ובפיאט. כתוצאה מהתאונה נהרג מרטין. נימר, דשצ'וק ושאר הנוסעים ברכב המשא ובפיאט נפגעו באורח בינוני-קל ונזקקו לטיפול רפואי.
"נדמה שקיימים שלושה כללים מנחים בסוגיית הענישה הראויה בעבירה של גרימת תאונת דרכים קטלנית ברשלנות", אמר השופט תאופיק כתילי. "האחד, ראוי לגזור על נאשם
לדבריו, "הן בשל אופייה המיוחד של העבירה הנדונה והן בשל ביצועה השכיח גם על ידי אנשים נורמטיביים. השלישי, אמת המידה הקובעת בעבירה זו היא דרגת הרשלנות".
מאור ירוק נמסר בתגובה: "פסק הדין המצורף מדגיש שוב ביתר שאת את חוסר הפרופורציה המוחלט בין העבירה לבין העונש. מקרה שבו אדם דורס למוות אדם אחר, ופוצע אנשים נוספים, ומקבל על כך 9 חודשי מאסר בלבד, מלמד אותנו כי המסר ורמת הענישה חייבים להשתנות".







נא להמתין לטעינת התגובות






