מד"א לא עונה: בדיקה מגלה כוננים לא זמינים

במרחב כרמל של מד"א גילו כי עשרות כוננים לא הגיבו לקריאות חירום, ולא הפעילו את תוכנת הניווט שהותקנה בטלפונים הניידים שלהם

יונתן הללי | 13/4/2011 7:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: מד"א
עשרות כונני מגן דוד אדום במרחב כרמל לא מגיבים לקריאות חירום אליהן הם נדרשים להגיע - כך עולה מבדיקה פנימית שנעשתה לאחרונה במד"א. לידי מעריב הגיע מסמך פנימי של מד"א ובו פירוט הכוננים שלא הגיבו לקריאות החירום.

אמבולנסים של מד
אמבולנסים של מד"א. "לא עונים" צילום ארכיון: אמיר מאירי
ארגון מד"א צייד רבים מהכוננים שלו בכל הארץ במכשיר סלולרי אשר בתוכו הותקנה תוכנה היודעת לזהות את מיקומו של הכונן בהתאם לאירוע חירום כזה או אחר המתרחש באזור.

התוכנה יודעת להזעיק באופן מיידי את אותם כוננים הנמצאים במרחק סביר כדי לאפשר להם הגעה מהירה על מנת שיוכלו להציל חיים, כל זאת עוד בטרם מגיעה ניידת מד"א עם צוות רפואי מלא. המטרה של אזעקת הכונן היא לתת מענה ראשוני מיידי, למשל במקרה של תאונת דרכים, התקפי לב או לידות.

> nrg בפייסבוק. היכנסו לדף שלנו, עשו לייק וקבלו עדכוני חדשות

תוכנת הניווט המשוכללת נועדה לא רק להצלת חיים, שזו מטרתה העיקרית, אלא גם לחיסכון במקרה והכונן מגלה שמדובר באירוע קל שיכול להסתיים בהתפנות פרטית או בטיפולו האישי של הכונן בשטח.

מדו"ח פנימי של מד"א עולה, כי עשרות מכשירים סלולרים המוחזקים בידי אנשים שמוגדרים ככונני מד"א, ביניהם גם בכירים במרחב כרמל, לא מגיבים לקריאות או אפילו לא התקינו את תכונת הניווט המשוכללת.
מד"א: הצוותים ערוכים כדי לתת מענה מציל חיים

במכתב בהול ששיגר גיל מושקוביץ, ממלא מקום מנהל אגף המבצעים הארצי של מד"א, הוא כותב בין היתר: "מצורפת רשימת מחזיקי מכשירי הסלולר שניתנו לכוננים על ידי מד"א, אשר לא הפעילו את תוכנת הכוננים למעלה משלושה חודשים או לא היו זמינים בשלוש בדיקות שונות אשר בוצעו בשבועיים האחרונים".

קצין המבצעים כותב במכתבו כי יש להחזיר את המכשירים הסוללרים שעלותם למד"א היא גדולה. לחילופין, דורש מושקוביץ לקבל הסברים מדוע הכוננים לא היו זמינים או לא הפעילו את התוכנה.
אחת הטענות שנשמעו במד"א בעקבות הדו"ח היא כי ניתן להזעיק את הכוננים בטלפון רגיל, אך במקרה כזה לא ברור לגמרי היכן נמצא הכונן וכמה הוא קרוב לאירוע שדורש הצלת חיים.

בהתכתבות פנימית של מד"א כרמל התריע אחראי הכוננים כי מדובר בדרישה ממרכז מד"א הארצי והדברים יטופלו בימים הקרובים. "למי מכם החושב שיש לו הסבר

מניח את הדעת אנא שלחו אלי ואעביר אותו. ולכל השאר העבירו לי את הציודים בהקדם תוך כדי תיאום איתי. אני מבקש כי הדברים יעשו בצורה יפה וללא כל בעיות", הוא כותב.

ממד"א נמסר בתגובה: "מגן דוד אדום הינו ארגון ההצלה הלאומי של ישראל וככזה הצוותים הרפואיים שלו ערוכים ופרוסים ברחבי הארץ כדי לתת מענה מציל חיים מהיר ויעיל, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לרשות מד"א עומדים מספר אמצעי הזנקה בשגרה ובחירום ובהם מכשירי ביפר, מירס, הודעות טקסט סלולריות, חיוג ממוחשב ועוד, כשהעיקרי והמרכזי בהם הינו הביפר.

"כחלק מהמוכנות ורמת הכוננות הגבוהה, מד"א עורך לעיתים תכופות ביקורות ובדיקות הן לצוותים והן לאמצעי הקשר והתקשורת השונים. יובהר כי אין כל קשר בין הבדיקה הנ"ל לבין רמת הזמינות או הנחיצות של הנבדקים, שכן אמצעי ההזנקה העיקרי במד"א הינו מכשיר ביפר ולא מירס".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/in_country/ -->