לכבות פלאפונים - הרכבת הגיעה
השר להגנת הסביבה גלעד ארדן יוצא במתקפה נגד חזית רועשת חדשה: נוסעים המשתמשים בטלפונים סלולריים בתחבורה הציבורית

מדבר בסלולרי SXC
בעקבות הצטברות תלונות בעניין זה שלח השר ארדן מכתב לשר התחבורה וחברו בתנועת הליכוד, ישראל כץ, ובו הסביר: "התלונות מציגות תופעה קשה של הפרעה בלתי סבירה הנגרמת מרעש בשיחות קולניות במכשירים סלולריים או בשל רעש שמקורו בהפעלת המכשיר הסלולרי כנגן מוזיקה תוך שימוש ברמקול המכשיר".
השר ארדן אף ציטט את תקנות התעבורה הקיימות משנת 1961 בהן נקבע: "לא יעורר נוסע רעש - בכלי, במכשיר או בדרך אחרת, לבדו או עם נוסעים אחרים - אם הדבר הוא למורת רוחם של נוסעים אחרים".
בסיום המכתב הציע ארדן להקים צוות מקצועי משותף לשני המשרדים, שיבחן אמצעים שונים שיאפשרו לציבור הנוסעים נסיעה שקטה ובטוחה בקווים הציבוריים, ואף הוסיף כי הדבר
נעשה במדינות מערביות שונות.
גורמים במשרד להגנת הסביבה ציינו לדוגמא כי בארצות הברית הקצתה חברת רכבות גדולה קרונות ואזורים ייעודיים בתוך הרכבות שרק בהם מותר השימוש במכשירים סלולריים. לדבריהם, ההקצאה אף הקטינה את החשיפה המסוכנת של הנוסעים לקרינה האלקטרו-מגנטית הבוקעת מהטלפונים, הנחשבת מסוכנת יותר כשהיא מוקרנת בתוך תאי מתכת סגורים.
מאחר שבאוטובוסים אין אפשרות להקצות אזורים כאלו, מציע השר ארדן למנוע שיחות בקווים מסוימים או לקבוע שעות מוגדרות בהן יוגבל השימוש במכשירים הסלולריים.
עוד ציין השר ארדן במכתבו כי לפי חישובים ומדידות שביצע המשרד נמצא כי בזמן שכרבע מנוסעי קרון הרכבת או האוטובוס משתמשים במכשיר הסלולר נחשפים כל הנוסעים באותו קרון או אוטובוס לרמות קרינה מעל לגבול המותר. "אשר למטרד הרעש", הוסיף השר, "מספיק ששני נוסעים ידברו בסלולרי כדי שנוסעים ברדיוס של חמישה מטרים סביבם יהיו חשופים לרעש בלתי סביר".







נא להמתין לטעינת התגובות