חודש אחד הפרה אחת

חודש אחד בלבד לאחר עלייתו של ערוץ ONE לאוויר פתחו במועצת הכבלים והלווין בהליך בירור לתוכן שיווקי מנוגד

חני יודל | 6/3/2011 16:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
אופירה אסייג
אופירה אסייג צילום: דור מלכה
חודש לאחר עלייתו לאוויר, פתחה מועצת הכבלים והלוויין בהליך בירור מול ערוץ ONE, בטענה לתוכן שיווקי המנוגד לכללים במשדר "מלך הבישולים".

אגף הפיקוח והבקרה של המועצה איתר שלושה מקרים של אזכורים מסחריים מילוליים וויזואליים בתוכנית, לשתי מסעדות ולמאפייה. זאת תוך הצגת שלט הכניסה למקומות באופן בולט למצלמה, ושידור צילומים רבים ובולטים בפנים ומחוץ לבתי העסק.

כמו כן, במהלך המשדר נראה המנחה מצולם כשהוא סועד ארוחה ומבצע טעימות בכל אחד משלושת בתי העסק, כשהוא מהלל ומשבח את המאכלים ואת השירותים הניתנים לו בצורה אינטנסיבית, תוך מתן חשיפה פרסומית נרחבת וקידום ממשי של גורם מסחרי ללא כל הקשר תוכני.

בעקבות אזכורים אלו, שלכאורה עומדים בניגוד לרשיון הערוץ ולהוראות הדין האוסרים על פרסומת וקידום עניינים מסוג זה, פתחה המועצה בהליך בירור מול ערוץ ONE, וכן דרשה מהערוץ להסיר לאלתר אזכורים מסחריים אלו מלוח שידוריו, ולהימנע משידורם בעתיד.

מהערוץ נמסר בתגובה: "קבלנו פנייה בנושא מהמועצה. יש להדגיש כי לא מדובר בתוכן שיווקי אלא קטעי מעבר בסגנון ביקורת מסעדות המוגשים כשירות לקהל חובבי הספורט, המגיע למגרשים ומחפש מקום קרוב לסעוד בו את לבו לפני או אחרי המשחקים. הקטעים מוצגים באופן קליל והומוריסטי המקשר בין המזללות לבין הקבוצה האהודה עליך, עם ציונים חיוביים ושליליים על פי קריטריונים שנקבעו מראש. המקומות נבחרו באופן אקראי על פי אוהדי הספורט וסמיכות למגרשים. יש להדגיש כי לא התקבלה כל תמורה בעבור להצגת הקטעים. לאחר הפנייה הופסק שידורם של הקטעים עד תום הבירור".

 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->