עכשיו זה מוכח: נשים זהירות יותר בכביש

לקראת יום האישה הבינלאומי פרסמה אור ירוק נתונים אודות מעורבותן של נשים בתאונות דרכים. לפיהם עולה כי הנהגות מהוות 10% אחוזים בלבד במעורבות בתאונות הדרכים קטלניות. בנוסף, מספר הנהגים שנהרגו בתאונות בין 2003 ל-2010 גבוה פי 9 ממספר הנשים. מנכ"ל אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל"

nrg מעריב | 6/3/2011 12:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
23% מבין כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 היו נשים, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטיסטיקה לקראת יום האישה הבינלאומי. עוד עולה, מבין הנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות, הנשים מהוות 10% בלבד. אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על כ-42% מכלל הנהגים.
 


במהלך השנים 2003 עד 2010 2003-2010 היו מעורבים 189,389 נהגים גברים בתאונות דרכים, פי שלושה יותר מ- 59,666 נשים נהגות שהיו מעורבות בתאונות בשנים אלה. נהגים גברים גם נהרגו יותר מנשים: 1291 לעומת 142 בלבד, פי תשעה.

חושב לציין, ב-2010 נפגעו 784 נהגות בעיר תל אביב לבדה, מתוכן אחת נהרגה, תשע נפצעו קשה ו-386 נפצעו קל. בירושלים נפגעו 327 נהגות,שבע מתוכן נפצעו קשה ו-212 נפצעו קל; בחיפה נפגעו 242 נהגות, מתוכן פצועה קשה ו-145 פצועות קל; בראשון לציון נפגעו 253 נהגות, מתוכן 2 נפצעו קשה ו-164 נפצעו קל, ובאשדוד נפגעו 93 נהגות, מתוכן 68 נפצעו קל.

במבט לפי קבוצות גיל ניתן לראות, עולה מנתוני אור ירוק והלמ"ס כי נשים בקבוצת הגיל 20-34 היא הקבוצה בה המספר הגדול ביותר של נפגעות בתאונות דרכים לעומת קבוצות הגיל האחרות. בין 2003-2010 נפגעו 40,914 נשים בגילאים אלה, לעומת 24,264 ילדות בגילאי 0-19, ו-6,572 קשישות בגילאי 85-65+. בשנת 2010 לבדה נפגעו 2,134 נשים בגילאי 20-34, לעומת 270 קשישות בנות 85-65+, ו-203 ילדות בגילאי 0-19.
פחות אגרסיבית

"נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל. הדבר מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר באופן משמעותי בתאונות דרכים קשות וקטלניות", אמר מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב. "לנשים יש יכולת השפעה חיובית על נהגים גברים ונכונות לבטא התנגדות לנהיגה לא בטיחותית".

לדבריו, "הדבר מתבטא בנהיגה פחות אגרסיבית מאשר גברים, הן מתייחסות לנהיגה מסוכנת כהתנהגות לא מקובלת ולא רצויה, הן נוסעות לאט יותר, מבצעות פחות עקיפות ונוהגות פחות במצב שכרות".

בעקבות אותם מחקרים שמוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן

כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. אור ירוק הפעילה החמש השנים האחרונות בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב הנשי".

התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק דימויין העצמי ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים