"שביט חי עם אופנועים ואיתם הוא גם מת"
חבריו של מי שהפך לעמוד התווך של עולם האופנועים בישראל, סיפרו אחרי מותו בתאונת אופנוע: היה מקצוען וטבע את השפה הדו-גלגלית

טל שביט. "אופנועים היו האהבה האמיתית שלו" צילום: רונן טופלברג
נסיקתו של הרוכב הוותיק בשמי עיתונות הרכב החלה בשנת 1988, כשהקים את מגזין האופנועים "מוטו". גידי פרדר, שהחליף אותו בכס העריכה של המגזין, סיפר: "טל שביט היה זה שטבע את השפה הדו-גלגלית בארץ".
"הוא כתב בחסד, שהפך את התחום לתרבות. בשבילי, לפני שהוא היה מקצוען, הוא היה קודם כל גאון. המונחים שהוא טבע, והתרבות שהוא יצר, גרמו לדורות שלמים להתאהב בתחום הרכיבה", אמר פרדר.
"זה יכול לקרות לכולנו"
הוא הקדיש את חייו לעיתונות הרכב ומשך את ההפגנות נגד עליית מחירי ביטוח החובה. "הוא נלחם בשביל כולם ולקח על עצמו להיות חלק מקבוצת מארגני המחאה", סיפר אחד מחבריו הוותיקים.
לאחרונה שביט הגשים חלום נוסף, כשפתח לפני מספר חודשים את אתר דו"גרי – "דו-גלגלי בלי בולשיט", וכינה אותו פרויקט חייו. "עצוב שדווקא עכשיו הוא הולך", אמר אחד מחבריו. "מצד אחד אני שמח שהוא הספיק לראות את האתר הזה מתרומם ותופס תאוצה, אבל מצד שני, יש כל כך הרבה שהוא רצה להספיק לעשות בשביל קהילת
הרוכבים, באמצעות האתר הזה".
לפני כחודשיים בלבד הוא הקים עם חבריו פרויקט הדרכת רכיבה על דו-גלגלי ללא תשלום. במסגרת הפרויקט הוא העביר הדרכות תיאורטיות לקבוצות רוכבים, ובהמשך היה לוקח אותם לשעות רבות של הדרכות רכיבה מעשית בכביש.
"אני תופס את הראש בידיים ולא מאמין", סיפר יוסי, חברו, ורוכב אופנוע ותיק בעצמו. "אתה תמיד רוכב בידיעה שזה יכול לקרות גם לך. אבל כשאחד כזה הולך, אתה מבין עד כמה זה קרוב. עד כמה אי אפשר להתחמק מזה, זה יכול לקרות לכולנו".






נא להמתין לטעינת התגובות






