האם מותר למוסלמית להינשא ליהודי?

בספר החדש "אלף לילה.קום" חושף הכתב לענייני ערבים ג'קי חוגי שלל אנקדוטות וסיפורים מרתקים על הנעשה אצל שכנינו

ג'קי חוגי | 24/2/2011 14:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ג'קי חוגי
ג'קי חוגי צילום: טלי גרנות
האם מותר למוסלמית להינשא ליהודי? הקוראת אמל חוסין עבד אל-וארת' מאינדיאנה, ארצות הברית, שיגרה שאלה לשבועון הדתי המצרי "עקידתי". היא מצרייה במוצאה, שנישאה ליהודי-אמריקאי, אבל לפתע התעוררו אצלה תהיות בנוגע לכשרות ההלכתית של נישואיה. עבד אל-וארת' ציינה כי חכם הדת והמנהיג הסודאני חסן תוראבי כבר פסק כי מותר למוסלמית להינשא ליהודי, ואולם היא רוצה בכל זאת לשמוע את דעתם של פוסקים ממולדתה.

"אני משוכנעת בבחירה שלי," הבהירה, "שהרי אין הבדל בין נביא לנביא, וגם אנחנו מאמינים במשה עליו השלום."

השייח זכריא נור, חכם דת ממוסד אל-אזהר, התנדב להשיב ואישר בפניה כי האסלאם אכן מתיר למאמיניו להינשא לבני דת אחרת, ובלבד שהדבר יהיה מתוך כוונה אמיתית ולא לצרכי סיפוק גופני. העדות לכך מצויה בפרק החמישי בקוראן ("שולחן ערוך") בפסוק 5, שבו מרשה אלוהים למאמיניו לאכול ממזונותיהם של נוצרים ויהודים.

"וגם הנשואות לכם מקרב אלה אשר ניתן להם הספר לפניכם, ובלבד שתשלמו להן את המגיע להן, ובתוקף קידושי נישואים ולא בזימה ואהבהבים", נכתב בספר הקדוש.

לא במקרה מתיר הפסוק נישואים מעורבים לנשים נוצריות ויהודיות, אך לא לגברים בני הדתות האלה. אין בקוראן התייחסות לאישה מוסלמית המבקשת להינשא לגבר שאינו כזה. מקור האיסור מובן. על פי האסלאם, ובניגוד ליהדות, דתו של הילוד נקבעת לפי אביו. אם תינשא האישה ליהודי, לנוצרי או אפילו לבן אחת הדתות הלא מונותיאיסטיות, כמו הבודהיזם או הזורואסטריות, ילדיה יהיו לא-מוסלמים. השייח זכריא מזהיר מפני בעלים אלה, שידיחו את נשותיהם המוסלמים לכפירה. הוא מגייס לטובתו את פסוק 141 בפרק הרביעי בקוראן ("הנשים"), שבו התריע אלוהים מפני הצבועים שבלא-מוסלמים.
"אם יכריע האלוהים למענכם, יגידו, האם לא היינו עמכם?", נכתב, "ואם ישחק המזל לכופרים, יגידו, האם לא התייצבנו בראשכם והגנו עליכם מפני המאמינים?"

שנתיים

לפני שפנתה הגברת עבד אל-וארת' לעיתון בבקשת תשובה לשאלתה, הפתיע ד"ר תוראבי, מנהיגם הרוחני של האחים המוסלמים בסודאן, בפסק הלכה שהתיר גם לאישה מוסלמית להינשא לגבר יהודי. הנימוק היה פמיניסטי. "האיסור הזה נועד להשאיר את האישה מאחור," התלונן תוראבי, משפטן שרכש את השכלתו במיטב האוניברסיטאות בלונדון ובפריס.

מתנגדיו הגיבו בביטול וטענו כי תוראבי לא באמת התכוון לדבריו. "הוא התייחס רק לאישה שהתאסלמה לאחר שכבר נישאה ליהודי," הרגיעו, "במקרה הזה, מותר לה להישאר נשואה לו."
אז מה תעשה הגברת בכל זאת? לשייח זכריא אין ספק: "נישואיו לך הם פריצות," השיב לה מעל דפי העיתון, "הוא אינו יכול להיות אבי ילדייך, ומי שמתיר זאת הוא כופר, אף אם שמו תוראבי".

- מתוך הספר "אלף לילה.קום" שרואה היום אור בהוצאת "מעריב". את הספר חיבר ג'קי חוגי, הכתב לענייני ערבים בגלי צה"ל ואשר סיקר בעבר תחום זה בעיתון "מעריב"

צילום עטיפה
הספר אלף לילה.קום צילום עטיפה
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/judaism/ -->