10% מתאונת האופנוע יסתיימו בצורה קטלנית

מחקר חדש בתחום הבטיחו באופנועים מראה כי כבישי ישראל אינם מותאמים לרוכבים. בנוסף,המדינה לוקה בחסר בחקר תאונות אלו

nrg מעריב | 7/2/2011 7:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה שתורמים להפחתת העומס בכביש, לא יוצרים פקקי תנועה ואינם תופסים כמעט מקומות חנייה. אבל, למרות עובדות אלו כבישי ישראל אינם מותאמים לרוכבים והם אף מסוכנים ביותר.

תאונת דרכים.
תאונת דרכים. "ב-32% מהתאונות היו מעורבים אופנועים כבדים" צילום ארכיון: פלאש 90
על פי מחקר של עמותת אור ירוק יחד עם חברת "אמי מתום" עולה כי 58% מכלל תאונות האופנוע בארץ הם חמורות (קשות או קטלניות). על פי המחקר, בכל קילומטר וחצי מוצא הרוכב את עצמו בגורם המסכן אותו. חלק נכבד  מהבעיות הם קשורות לתשתית הכביש או לצורה שלו.

עוד גילה המחקר, כי ב-32% מהתאונות הדרכים היו מעורבים אופנועים כבדים מעל ל-500 סמ"ק. בנוסף, אופנועים אלו גם מעורבים ב-40% מהתאונות הקטלניות.
יש פתרונות

עוד צוין כי, הנפגעים העיקריים בתאונות הם הרוכבים עצמם, באחוז קטן מהתאונות (8%) נפגעו גם הרוכב הנוסף. בחתך גילאים ומין, המאפיינים השכיחים של רוכבי האופנוע המעורבים בתאונות הם: זכר בגיל 25-34 ובעל ניסיון נהיגה של 6-9 שנים. בני ה-19 עד 24 היו מעורבים ברבע מכלל התאונות.

אולם למרות נתונים אלו, אפשר אור ירוק מציעה דרכים לשפר כמו הכשרה לרוכבים שכוללים קורסים לשיפור הנהיגה והורדות ההסתברות

להיות מעורבים בתאונה. עוד דרך בה אפשר להינצל מתאונה היא ביגוד מגן מיוחד, על פי המחקר 85% מהרוכבים לובשים בגדי מגן סטנדרטיים, שכן זה חבל כי ביגוד מתאים יכול להציל חיים.

עוד פתרון הוא שיפור הכבישים, הסרת מכשולים מצדי הדרך, שיפור הראות וצורת הכביש ותחזוקה נכונה של הכבישים.  עוד גילה המחקר כי חקר תאונות האופנוע בישראל לוקה בחסר בשל העדר פרטים חיוניים הקשורים למאפייני תאונות אלו.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->