בגלל הזנחה: מטוס הסבנה לא יוצג לקהל
המטוס הבלגי הזכור מהמבצע במהלכו שחררו לוחמי סיירת מטכ"ל עשרות חטופים לא יוצג במוזיאון חיה"א בעקבות מצבו הירוד המונע את הזזתו

בניסיון להגשים את חלומו התרוצץ טרנר במשך חודשים רבים בין אנשי עסקים וגייס תרומות שיאפשרו את קניית המטוס מהתעשייה האווירית. לאחר שהצליח להשיג את הסכום הדרוש, הבין טרנר כי איחר את הרכבת. הסיבה: המצב הירוד של המטוס אינו מאפשר להעביר אותו ממקום למקום.
"זה עצוב, אבל במצב הפיזי של המטוס כיום לא ניתן להובילו למוזיאון", אמר טרנר באכזבה. "חסרים בו חלקים רבים שנלקחו ממנו לטובת מטוסים אחרים". לדבריו , "חבל שמוצג היסטורי שכזה בתולדות המדינה לא יהיה אצלנו ובסוף יהפוך לגרוטאה מחלידה".
טרנר מספר כי התעשייה האווירית, שרכשה את המטוס מחברת "סבנה" הבלגית, ביקשה כ-1.5 מיליון שקל עבורו. "המטוס הזה הוא אבן דרך בהיסטוריה של מדינת ישראל וצה"ל, אבל לצערי לא נוכל להביא אותו למוזיאון עקב מצבו הגרוע", אמר . טרנר מותח ביקורת קשה על התעשייה האווירית שלדבריו הזניחה את המטוס וגרמה לו לתקלות רבות. "את האצבע המאשימה בעניין הזה יש להפנות לתעשייה האווירית", אמר. "הם הפכו אותו לגרוטאה מחלידה שמשלימה חלקים למטוסים אחרים מסוגו וחבל שכך".
טרנר הוסיף: "גם אם נרצה לשפץ אותו, זה יהיה עסק יקר מאוד שיעלה מיליוני שקלים". גורם בכיר בתעשייה האווירית התייחס לטענותיו של טרנר והבהיר: "המטוס לא נמצא אצלנו, אין לנו מושג היכן הוא מאוחסן כעת. אולי הוא ברשות חיל האוויר וגם זה לא בטוח".
מטוס הבואינג של חברת סבנה מהווה פריט היסטורי
בין הלוחמים היו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק. בתוך עשר דקות הם הצליחו לחסל שני מחבלים וללכוד שתי מחבלות נוספות. חמש שנים לאחר האירוע יצא המטוס משימוש והחל לסייע לישראל במשימות ביון. בשנים האחרונות עבר המטוס לתעשייה האווירית שאחסנה אותו במתקן במרכז הארץ. מהתעשייה האווירית נמסר: "המטוס אינו נמצא ברשותנו".







נא להמתין לטעינת התגובות






