לא זורקים אוכל

כמעט 90% מהציבור זורק מזון לפח. קמפיין טלוויזיוני, בכיכובו של השחקן הירוק טל פרידמן, יבקש למנוע רכישה בזבזנית. צפו

עדי חשמונאי | 2/2/2011 15:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
89% מהציבור בישראל זורק מזון לפח, כך עולה ממחקר שנערך עבור המשרד להגנת הסביבה. מהמחקר עולה כי משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מידי חודש מוצרי מזון בשווי של כ- 350 שקל. במטרה למנוע רכישה בזבזנית של מזון יעלה הערב (ד') לראשונה קמפיין בעניין זה.
 
קמפיין המשרד להגנת הסביבה
קמפיין המשרד להגנת הסביבה
קמפיין המשרד להגנת הסביבה


המחקר שנערך על ידי מכון "כלים שלובים" (וכלל מדגם מייצג של 510 איש) בדק את הרגלי הצריכה ותופעת קניית היתר של מוצרי מזון בקרב משפחות בישראל. 41% מהנשאלים ציינו, כי הם קונים מזון בגלל דחף של רגע וזורקים אותו אחר כך לפח כי הוא אינו טעים. לדברי המשרד להגנת הסביבה, אחת המסקנות שעולות מהמחקר היא שהשלכת מזון לפח היא תולדה של תרבות הצריכה הקיימת המעודדת לקניית יתר.

המחקר מהווה חלק מקמפיין הסברתי בכל אמצעי התקשורת בישראל. הקמפיין

בנושא: "מתחילים לחשוב ירוק" מציג לראשונה את הקשר בין סביבה לכלכלה, וכיצד במספר צעדים פשוטים שכל אחד מאתנו יכול לסגל לעצמו ניתן לשמור על הסביבה ולחסוך כסף רב. לפניכם מוצג התשדיר בכיכובו של השחקן הירוק טל פרידמן.

לדברי השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, רשתות שיווק המזון מעודדות רכישה מיותרת של מזון. "צריכה מבוקרת של מוצרי מזון תחסוך כסף רב לכל משפחה ותחסוך לכולנו הררי אשפה מיותרים שמזהמים את המדינה וגורמים למפגעים סביבתיים".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום איכות הסביבה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים