פרויקט פרח: בית חדש לרקפות, לכלניות ולחצבים
עם תחילת העבודות להקמת תוואי הרכבת לירושלים, הועתקו מאות פקעות לגן לאומי קסטל. "אפשר היה לתכנן תוואי רכבת שיפגע פחות בטבע", אומרים ברשות הטבע והגנים

הפקעות עוברות דירה. "תחושת סיפוק מכך שהצלנו את ערכי הטבע" צילום: אדר סטולרו
"מצד אחד יש תחושת סיפוק מכך שהצלנו את ערכי הטבע, ובהעתקתם לגן לאומי מוכרז בעצם הבטחנו את עתידם", אומרת אדר סטולרו, מנהלת מרכז החינוך וההסברה של רשות הטבע והגנים בהרי יהודה. "מצד שני יש תסכול בידיעה שניתן היה לתכנן את קו הרכבת החשוב
הזה בצורה שתפגע פחות בטבע".
כזכור, תכנון הקו לווה במחאה חריפה של ארגוני הסביבה, בהובלת רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע. וזאת סביב ההחלטה להעביר את מסילת הרכבת באזור נחל יתלה בגשר, ולא במנהרה שתמנע את הפגיעה בנחל הייחודי.