סעי קדימה: מי מתדלק על חשבוננו?
ציפי לבני נלחמת בעליית מחירי הדלק? אם קדימה רוצה לדאוג לציבור, שתחתור לכך שיעמוד לרשותנו מערך תחבורה ציבורית הולם

לבני. מי אמר שאין בכנסת אלטרנטיבה חברתית לוחמת?
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90
השבוע התברר שבכל זאת יש אופוזיציה בישראל. ההשתוללות של אביגדור ליברמן הוציאה לרחובות את השמאל, וגם קדימה החליטה שהגיע הזמן להשמיע קול. לא תאמינו מה גרם למפלגה הגדולה בישראל להפסיק לנמנם בכורסתה: מחירי הדלק. ציפי לבני והקמפיינרים שלה פשטו על תחנות הדלק עם שלל שלטים וסיסמאות מסורבלות ("ביבי מתדלק על חשבוננו") ומחו על עליית התעריף. מי אמר שאין בכנסת אלטרנטיבה חברתית לוחמת?
אין גבול למבוכה. התואנה שחילצה מקדימה את פרץ האנרגיה רק מוכיחה עד כמה המפלגה הזו נעדרת צל צילה של תפיסת עולם חברתית-סביבתית רלוונטית ומנומקת. העלייה במחירי הדלק באמת מרגיזה, אבל האם זו הבעיה הכי גדולה של התחבורה הישראלית, של החברה הישראלית, של מדיניות המיסוי של הממשלה?
אם קדימה רוצה לדאוג לציבור, שתחתור לכך שיעמדו לרשותו שירותי אוטובוסים ורכבות ההולמים מדינה מתקדמת; אם קדימה חרדה לכיסיו הריקים של העם, שתצא לרחובות ותשכור פרסומאים מושחזים בכל פעם שעולים מחירי התחבורה הציבורית (הם עלו רק לפני שבועיים. למה לא שמענו אז את ציפי לבני?). הבעיה בישראל
היא לא גובה המסים, אלא השימוש הכושל והלא שוויוני שנעשה בכספי המסים, והעובדה שהכספים שנגבים מהציבור לא חוזרים אליו בצורת שירותים מודרניים.
מעניין אם ציפי לבני הייתה מתייצבת בגאווה לקמפיין נגד העלאת מחירי הסיגריות. סיגריות פוגעות בבריאות, שימוש מופרז בדלק ובמכוניות פרטיות גורם נזקים אדירים לבריאות, לסביבה, מגדיל את מספר תאונות הדרכים ותוקע את המשק בפקקים. ב-2010 עלו על כבישי ישראל יותר מ-200 אלף מכוניות חדשות. ללבני זה כנראה לא מספיק. אם אני מבין נכון את החזון הירוק של קדימה, צריך להוזיל את השימוש ברכב הפרטי כדי שבשנה הבאה נמריא לרבע מיליון.
aviv67@gmail.com







נא להמתין לטעינת התגובות
