שנים של צמיחה
חברת זניט מדיה העולמית צופה כי בשלוש השנים הקרובות תירשם צמיחה שנתית בעולם הפרסום. נתח הפרסום בטלוויזיה צפוי לגדול ב-19%

צופה בטלוויזיה SXC
ניתוח זניט לשנת 2010, של רמת הביקושים לזמן אוויר במדיה המסחרית בארץ, מצביע על גידול של 3% בביקושים לזמן אוויר לפרסומות. הגידול המשמעותי ביותר הוא בביקושים לחסויות, שגדלו בשנה החולפת ב- 33% ביחס ל-2009. סך הרייטינג בערוץ 2 גדל ב-2010 ב- 4.6%. אמנם גם ערוץ 10 נהנה מגידול בביקושים לזמן אוויר, אך גידול זה לא הלם את הרייטינג המסחרי שהערוץ ייצר.
ערוץ המוזיקה 24 שהושק מחדש באפריל 2009 רשם גידול של 31% ב-2010. בהתאמה, הנתח המסחרי של הערוץ עומד השנה על 2.6%, וזאת בהשוואה ל- 2.1% ב- 2009. בניתוח מצביע גם על גידול של 5% בביקושים לזמן אוויר בערוץ 24.
בתחום המגזרי (בשפה הרוסית) נרשמה ב-2010 יציבות יחסית בנתוני הרייטינג של ערוץ 9, אך מנגד, חלה ירידה של כ- 3% בביקושים לזמן אוויר בהשוואה ל- 2009. בזניט מעריכים כי ההתאוששות הכלכלית אותה חווה המשק הישראלי בשנה החולפת עדיין לא הגיעה לתחום המגזרי.
בהשוואת ההשקעה בפרסום בארץ בכלי המדיה השונים לעומת שאר העולם, עולה כי ב-2010 ההשקעה באינטרנט ובעיתונות בארץ היתה גבוהה מאשר הממוצע העולמי; כ-18% תפס האינטרנט מעוגת הפרסום בארץ, לעומת 14% בעולם. העיתונות תפסה 34.3% מעוגת הפרסום בארץ, לעומת 31% בעולם. לעומת זאת נתח הטלוויזיה בעוגה בארץ קטן מהממוצע העולמי (37% בארץ לעומת 40.7% בעולם), וכך גם נתח הרדיו (4.7% בארץ לעומת 7.2% בעולם).







נא להמתין לטעינת התגובות


