לאכול את העוגה

בשנה החולפת גדלה עוגת הפרסום ל-3.943 מיליארד שקלים, כאשר את הנתח המשמעותי ביותר תופםת הטלוויזיה עם 42% מהעוגה

חני יודל | 5/1/2011 15:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
צופים בטלוויזיה
צופים בטלוויזיה SXC
עוגת הפרסום בארץ ב-2010 עמדה על 3.943 מיליארד שקל (במחירים ריאליים), נתון המהווה גידול של 6.6% בהוצאות לפרסום מ-2009. כך לפי נתוני איגוד השיווק ויפעת בקרת פרסום. בכך חוזר הענף למגמת הגידול שהציג במשך 5 שנים רצופות, מגמה שנקטעה ב-2009 עם השפעות המיתון, אז נרשם קיטון של 4.3% בהוצאות לפרסום.

גם ב- 2010, בדומה לשנים קודמות, 89% מהפרסום בארץ מופנה אל שלושת סוגי המדיה המובילים -  טלוויזיה, עיתונות ואינטרנט. הטלוויזיה ממשיכה להיות דומיננטית, ותופסת נתח של 42% מעוגת הפרסום, עם הוצאה של 1648 מיליון שקל- עלייה של 13% מ-2009. 

השנה החולפת התאפיינה בגידול בנקודות הרייטינג שנמכרו בפועל, בגידול בזמן האוויר ובעליית מחירים לנקודה. לגידול בהוצאות לפרסום במדיום תרמו גם הצמיחה של ערוץ 24 וחסויות מרובות בערוץ 1 בתקופת המונדיאל. התקופה שבין תחילת חודש פברואר למחצית ספטמבר התאפיינה בעודף ביקוש לפרסום, מה שהותיר מדי יום מחוץ למסך עשרות אלפי דולרים, ומפרסמים שנשארו בחוץ. מספר החסויות בערוצים המסחריים אף הוא עלה ב-2010, בשיעור ניכר של 30%. ממחקר שערכה יפעת בקרת פרסום עולה, כי בשנים האחרונות ועקב הקלות רגולטוריות, גדל מספר החסויות בטלוויזיה ב-900%, מה שמנמיך את רף הכניסה למפרסמים. עם זאת, נראה כי המבחן האמיתי של ההוצאות לפרסום במדיום יהיה בשנים הקרובות, כשמספר משקי הבית המחוברים לממירים מקליטים דוגמת ה-VOD ימשיך לעלות בהדרגה, ויאפשר ליותר צופים לדלג על הפרסומות.

עיתונות ואינטרנט

  במקום השני בעוגה נמצאת העיתונות, עם נתח של 31%, והוצאה של 1209 מיליון שקל לפרסום – קיטון של 7% מ-2009, בדומה למגמה העולמית. 2010 היתה שנה של גידול בחשיפה לעיתונות על פי סקר TGI, כשקרנות הנאמנות, ענף הרכב הפרטי וענף הדיור העלו את היקפי הפרסום במדיום.
האינטרנט ממשיך לגדול, זו השנה התשיעית ברציפות, ולקבע את מעמדו כשלישי בגודלו, עם נתח של 16% והוצאה לפרסום של 616 מיליון שקל – גידול של 18% מ-2009. מלבד כניסתה לתמונה של הרשת החברתית פייסבוק, התפתח גם תחום הפרסום בסלולר ובווידאו, גם אם מדובר עדיין בסכומים קטנים. רשתות השיווק בארץ הצטרפו

באיחור מסוים לפרסום באינטרנט, וב-2010 ניתן לראות כי הן הגדילו את ההשקעה במדיום ב- 50%. גידול ניכר נרשם גם בפרסום במדיום של כרטיסי אשראי, משרדי ממשלה, ענף הדיור וענף התרופות.

"נראה כי רק ב- 2010 הונחה אבן הפינה האמיתית למדידת הרייטינג באינטרנט הישראלי, לאחר שנים של ניסיונות ומכשולים", מציינת תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק. "קביעתה של הממונה על ההגבלים העסקיים כי תהליך מדידת האינטרנט לא יחשב כהסדר כובל, פתחה תקווה לכך שב-2011 תיכנס גם ישראל לתהליך המדידה הנהוג בעולם המערבי כולו. 2010 תיזכר ללא ספק כשנת המהפכה של הפייסבוק".

שילוט חוצות, רדיו וקולנוע

 קמפיין עוכלי
קמפיין עוכלי ללא

שילוט החוצות נשאר במקום הרביעי עם נתח של 5% מהעוגה, והוצאה של 215 מיליון שקל, המהווה גידול של 9% מ-2009. 2010 היתה שנה של התאוששות בתחום שילוט החוצות, עם עלייה בביקושים וגידול בשיעורי התפוסה, שבא לידי ביטוי בבילבורדס, בפוסטרים ובקירות. גם כניסתה של חברת השילוט הצרפתית ג'יי.סי.דקו לפני כשנתיים לתחום הפוסטרים בארץ, תרמה לגידול בהכנסות הענף עקב העלאת מחירי הפוסטרים ושינוי פניה של העיר תל אביב.

הרדיו תופס 5% מעוגת הפרסום כב-2009, עם הוצאה של 215 מיליון שקל, שלראשונה מזה שנים מהווה עלייה בהוצאות לפרסום - של 15%. תחנות הרדיו האזורי, הממשיכות להיות מזוהות עם קהל צעיר, חיזקו את כוחן השנה בתחום התשדירים ובתחום התוכן השיווקי. במהלך 2010 העלו השחקנים בקטגוריות השיחות הבינלאומיות, המרכזים הרפואיים וכרטיסי האשראי את הווליום הפרסומי ברדיו באופן בולט.

הקולנוע, כב-2009, תופס עדיין נתח מזערי של 1% מהעוגה, אך ההוצאות לפרסום ממשיכות לגדול ועומדות על 40 מיליון שקל, גידול של 11% מ-2009. על פי דיווחי רשתות הקולנוע, בשנה החולפת חל גידול של 20% במספר הצופים, מה שמגדיל באופן טבעי את מספר המפרסמים במדיום. גם סרטי התלת מימד הביאו עמם מפרסמים ב-,3D דוגמת תנובה ושטראוס.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->