השריפה ברכבת: חשד שנגרמה בעקבות דליפת דלק
לאחר שנמצאו עקבות של סולר על המסילה, מתחנת בית יהושע ועד למקום בו נעצרה הרכבת, נבדקת האפשרות כי האש שאחזה בקרונות וגרמה לפגיעתם של 116 נוסעים התלקחה עקב הדליפה בשילוב החום הרב ששרר בסביבת המנוע. עם זאת, אמרו בכירים במשטרה: "דרושה בדיקה יסודית, אסור להסיק מסקנות מהירות"

השריפה ברכבת סמוך לשפיים צילום: יוסי אלוני
חוקרי האירוע הצליחו לאתר שרידים של סולר לאורך נתיב הנסיעה של הרכבת - מתחנת בית יהושע ועד למקום שבו נעצרה סמוך לשפיים. על פי אחד הכיוונים שנבדקים כעת, ייתכן שדליפה מואצת של הסולר גרמה לשריפה, לאחר שהאש פרצה בשל החום הרב בסביבת המנוע והחיכוך של הגלגלים עם מסילת הרכבת.
בכוונת צוות הבדיקה לבחון גם מדוע נהג הקטר לא הבחין בדליפת הדלק המהירה מהמיכלים, למרות שעון הדלק המותקן ברכבת בדומה לכלי רכב פרטיים. עם זאת, גורם בכיר במשטרת מחוז מרכז אמר שאין להסיק מסקנות נמהרות באשר לסיבה שגרמה לשריפה. "הרכבת נגררה למוסך ובימים הקרובים יבדקו אותה אנשי מקצוע. יש לא מעט חלקים שאמורים להיבדק בטרם נגיע למסקנה מה גרם להתלקחות הקרונות", אמר הגורם.
במשטרה רמזו כי ישנן כמה סיבות שיכולות להוביל להתלקחות, כמו קצר חשמלי, דליפת דלק מואצת, פגיעה במערכת הקירור של המנוע או דליפה באחת ממערכות השמן של הרכבת. "רק אחרי שהמנוע וחלקים אחרים בקרונות ייבדקו ביסודיות, אפשר יהיה לקבוע מה גרם לשריפה", אמר הגורם הבכיר.
"המערכת לא פעלה"
מוקדם יותר היום הודה מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, כי המערכת שהייתה אמורה להציל את הנוסעים שנלכדו ברכבת הבוערת ולסייע בחילוצם - לא פעלה. בשריפה נפצעו 116 בני אדם, מהם חמישה שמצבם הוגדר בינוני.
"מדובר במערכת שאמורה לפתוח את הדלתות, אך היא לא פעלה עקב ירידת לחץ האוויר ברכבת. יש מערכת כזו שאמורה לפעול באופן אוטומטי על ידי לחיצה על לחצן החירום, אבל המערכת
לא פעלה ואנחנו לא יודעים למה", אמר הראל. שר התחבורה, ישראל כץ, מינה צוות מיוחד לבדיקת נסיבות פריצתה של השריפה.
הראל שיבח את התנהלותו של מאבטח, שלדבריו, פתח את הדלת. "ברגע שפרצה האש הבחין מאבטח בעשן ועצר את הרכבת - הוא זה שפתח את הדלת", לדברי הראל. "מדובר במערכת פתיחת דלתות שאנשי צוות הרכבת יודעים לתפעל אותה".







נא להמתין לטעינת התגובות






