עיריית ת"א משווה את ברסלב למיסיונרים

בארגון החרדי "יד לאחים" ביקשו למנוע חלוקת פלאיירים המעודדים התנצרות. אלא שבעירייה סירבו

דניאל אוחיון | 22/12/2010 7:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
חסידי ברסלב רוקדים
חסידי ברסלב רוקדים צילום המחשה: פלאש 90 (למצולמים אין כל קשר לכתבה)
האם תנועת ברסלב הינה תנועה מיסיונרית? על פי עיריית תל אביב, ייתכן והתשובה חיובית. בתגובה ששלחה עיריית תל אביב לבקשת אירגון "יד לאחים" לאכוף את חוקי העזר העירוניים כנגד חלוקת חומר מיונרי, כתבה העירייה בתגובה כי כשם שהיא לא מפעילה את חוקי העיר כנגד אנשי תנועת ברסלב המפעילים דוכנים להחזרה בתשובה לא תעשה כנגד אנשי המיסיון המפיצים חומר.

ארגון יד לאחים, הפועל כנגד התבוללות שלח לאחרונה מכתבים לעשרות רשויות עירוניות בבקשה להשתמש בדרך יצירתית להרחקת פעילי המיסיון מרחובות הערים תוך שימוש בחוקי העזר העירוניים האוסרים על חלוקת מודעות ברחבי העיר.

יש לציין כי לפי החוק, חל איסור לכפות המרת דת בכוח אך נכון להיום אין איסור על פעילויות שכנוע להמרת דת, זאת למורת רוחם של חברי הכנסת החרדיים השואפים לתקן את החוק - עד כה ללא הצלחה.

במכתב, ביקש יו"ר הארגון, הרב שלום ליפשיץ מראשי הערים לסייע במאבק ולאכוף כנגד המפרים לכאורה את החוק. במכתבו ציין הרב "על כל יהודי למנוע בעד המיסיונרים, כל דרך תעמולה אפשרית ולעצור בכך את מטרתם הסופית, שמד וכיליון מעם ישראל". בנוסף, הדגיש הרב במכתבו את הנזק הסביבתי והאקולוגי הנגרם לדבריו מהעניין.

בתגובה למכתב, קיבלו ביד לאחים תגובות נלהבות מלא מעט ראשי עיריות וכן סגניהם שתמכו בעניין ואף הבטיחו לטפל באופן אישי בכל אירוע שיתרחש. רק מעיריית ת"א, התקבל מכתב בו נטען כי אין ביכולת העירייה לאכוף את החוק בעניין, כי הדבר דומה לחלוקת עיתונים בחינם. עוד הוסיפה העירייה כי "העירייה מכירה בחסידי ברסלב המפיצים דברי דת ברחבי העיר ונהנים מחופש פעולה מלא" וכי גם אם היו נתקלים בפעילות מיסיונרית החורגת מכללי החוק העירוני, הרי שספק אם היו פועלים נגדם, עקב עיקרון חופש הביטוי.

השוואה זו, יש לציין, הרגיזה את הרב ליפשיץ  שמתח ביקורת קשה על תשובתה המתמיהה של עיריית תל אביב שבחרה להשוות בין "פעילות יהודית לגיטימית במדינה יהודית, לפעילות מיסיונרית הרסנית ומסוכנת", כך לדבריו.

בעיריית תל אביב אמנם לא התייחסו להשוואה שנעשתה בין שני התנועות ומטרותיהן אך כן נמסר בתגובה כי "עיריית תל־אביב יפו פועלת בהתאם לסמכויותיה על פי חוק וכפי שהוסבר במכתב שנשלח ל"יד לאחים", אין בנמצא חקיקה המסמיכה את הרשות המקומית לפעול נגד הפצת מודעות מיסיונריות. עניינו של חוק העזר של תל אביב-יפו (שמירת הסדר והניקיון) הוא בשמירה על ניקיון העיר ולא במניעת הפצתם של מסרים מיסיונרים או אחרים, וממילא לא ניתן למצוא בו הסמכה לאכיפה בררנית המפלה בין גוף כזה או אחר".



.
המכתב של עיריית ת''א המשווה בין מיסיון נוצרי לחסידי ברסלב .

 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/judaism/ -->