הפסקת הפרסומות
לא רק לוח השידורים בערוצים 2 ו-10 השתנה בעקבות השריפה בכרמל: קמפיינים שהיו אמורים לעלות לאוויר נדחו, ומפרסמים רבים התמקדו בפרסומים המביעים סולידריות

תלמה בירו ישראל סאן
כידוע, קשת דחתה את השקת "האח הגדול" עקב האסון מיום שבת ליום רביעי הקרוב. גם תוכנית הבכורה של גיא זוהר בערוץ 10 לא שודרה ביום שישי, ושני הערוצים התמקדו במשדרי חדשות. עם זאת, קמפיינים רבים אחרים שודרו כרגיל.
"אני חייב לציין שהופתעתי לראות פרסומות הומוריסטיות שהמשיכו כרגיל", אומר לעסקים בכיר באחת מחברות רכש המדיה. "היו פרסומות שצרם לי לראות על המסך. בתקופות לחימה וטרור הזכיינים מכירים את הרגישות הזו ועוצרים פרסומות, אך כנראה שבתקופה זו העסק קצת יותר עמום. הגיוני שקמפיינים שמתייחסים לחג החנוכה ימשיכו כרגיל ויש גם מי שסבור שדווקא בתקופות קשות צריך להמשיך כרגיל כי החיים ממשיכים. מבחינתנו קמפיינים שהיו אמורים לעלות לאוויר במהלך סוף השבוע וביום ראשון נדחו במספר ימים עד שהרוחות יירגעו, תרתי משמע, ואנשים יבואו למנוחות".
מודעות אמפתיה וסולידריות
בכיר בחברת רכש מדיה אחרת מסכים עם הדברים. "ציפיתי שיבוטלו יותר קמפיינים אבל להפתעתי נדחו קמפיינים בודדים. אם השריפה תימשך, סביר להניח כי יותר קמפיינים יתעכבו ופרסומות בנימה הומוריסטית יירדו מהאוויר וישובו לאחר האסון".
את העיתונות כבר שטפו מודעות אמפתיה וסולידריות למצב מטעם המפרסמים. כך למשל קבוצת אי.די.בי יצאה במודעה תחת הכותרת "משפחת אי.די.בי מרכינה ראש ומשתתפת בצער משפחות הנספים ולוחמי שירות בתי הסוהר". בנק הפועלים יצא במודעת עמוד תחת הכותרת
"היום כולנו לב אחד" ובנק לאומי יצאו אף הם במודעה תחת הכותרת "תושבי אזור הכרמל - לאומי אתכם".
"לצערנו, יש לנו כבר היסטוריה של אירועים שהם דוחי פרסומות, כאשר הופעה של קמפיינים בהם עלולה להיות טעם רע", אומרת למעריב מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו. "אני חושבת שמפרסמים רבים מבינים זאת ובוחרים להמתין שהחיים יחזרו למסלול שגרתי יותר. אני זוכרת את המקרים האלה בלחימה בעזה ובמצבי טרור, כאשר לא יודעים אם מהדורת החדשות תסתיים או תתארך ל-4 שעות ".







נא להמתין לטעינת התגובות


