פרסומת אחת וחזרנו

ינאי וולף צפה בפרסומת של הבינלאומי, והוא סבור שאסי כהן אחלה – טור ביקורת פרסומות

ינאי וולף | 1/12/2010 1:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

האם מישהו חוץ ממני נוהג לצפות בתכנית "שבת צחוק" בערוץ שתיים? עזבו, אתם לא חייבים לענות לי. מדובר בתכנית שבה מיטב הקומיקאים של ישראל מגיעים לאולפן של אבי נוסבאום, המעוצב כמו סלון ביתי ממוצע, ומספרים עד כמה הם אוהבים את אסי כהן וכמה הוא לא רק קומיקאי מוכשר אלא גם בן אדם מקסים. אח"כ כולנו – כלומר נוסבאום, הקומיקאי התורן בסלון שלו ואני בסלון שלי -  צופים יחדיו בקטע של אסי מארץ נהדרת, וכן  בקטעים נוספים מההיסטוריה הקומית של ישראל.

לפני כשנה, החברה שלי פגשה את אסי כהן, כשהוא הגיע עם אשתו והבנות לאמץ חתול מעמותת S.O.S לחיות. היא סיפרה לי בהתלהבות שאסי הוא לא רק איש מצחיק, אלא גם בן אדם מקסים. מכיוון שאני מנסה לעשות כאן עבודה עיתונאית יסודית, לא נותר לי בשלב הזה אלא להצליב את המידע שהגיע מכל המקורות ולהגיע למסקנה חד-משמעית: אסי כהן אחלה. 

בניגוד למה שמקובל לחשוב על פרסומאים, אני מגיע לעבודה באוטובוס ושומע מה האזרח הקטן ברחוב אומר. ומה שהוא אומר, זה שעם אסי כהן זו לא חוכמה לעשות פרסומת מצחיקה – מספיק לשים אותו על המסך. אבל האזרח הקטן טועה ויש לו גם זיכרון קצר. תחזרו רגע אחורה לתחילת הדרך המשותפת של אסי עם הבינלאומי. זה היה מהוסס, גמלוני ובלתי מצחיק בעליל. רק כשהגיע דון הג'ינגליסט, עם הלהיט הסוחף "ג'ימבו-קפוץ", זה התחיל לעבוד. ועכשיו עם אשר, היזם הצעיר והמצליח שנפרד מעסקי הטרנינגים והקים את בנק אימפריה, זה פשוט קורע.
 



גם משחקי מילים זה על הכיפאק

אני רוצה למהר ולהגיע לשורה התחתונה, למרות שעוד לא הזכרתי את יציאתה לפגרה של סדרת המופת "המשרד", ולמרות שמבחינה טכנית אנחנו רק באמצע: הפרסומת החדשה של הבינלאומי, שיצר משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב, עושה את העבודה.

היא עושה את זה כי היא מקיימת את החוזה הישן והבלתי כתוב בין הצרכן למפרסם, חוזה שאומר בערך כך: אתה תעניק לי רגע של כיף ובתמורה אני אקשיב למסר שלך. כמובן שהכיף צריך להיות מחובר למסר, אחרת נזכור רק את הבדיחה.

כאן יש חיבור יעיל, באמצעות משחק מילים: המסר של חשבון להשקעות בלבד מתחבר יפה ליזם שהחליט לנקוט באסטרטגיה של me too, באמצעות רכישה מסיבית, שלא לומר ספקולטיבית, של לבד. אני מוכן לעגבניות הרקובות ולשריקות הבוז של חלק מעמיתי לענף, אבל הפרסומת הזאת משמחת אותי

כי היא מוכיחה שמשחקי מילים כן יכולים לעבוד. נכון, זה לא נחשב לגורמה של תעשיית הפרסום, וגם לא ניתן יהיה להביא כאן מדליות מתחרויות בחו"ל, אבל כשעושים את זה נכון זה תענוג גדול. כמו חומוס.

התחרות היזומה מול אסי-אשר (המגלם כאן למעשה את שאולי, רק בלי שזירה וערגליות),  מסייעת לבינלאומי למצב את עצמו כבנק המציע מגוון פתרונות פיננסים יצירתיים. כל זאת, עם הסתייגות אחת: יש להניח שלרוב המתחרים האמיתיים של הבינלאומי, הגורמים הבנקאיים והחוץ-בנקאיים בישראל, יש מחלקות מחקר מסודרות, והן לא יתפתו להשקיע בבד שאינו נושם, במדינה חמה כמו שלנו. אה, ועוד הערה קטנונית: הניצבת שעוברת מאחורי הבסטה של אשר עושה עבודה מצוינת. אבל לראות אותה עוברת שם ארבע פעמים במהלך פרסומת של דקה זה טיפה מוגזם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->