הבוננזה של קשת

ההכנסות מהעונה הראשונה של ריאלטי השפים של קשת, "מאסטר שף",עומדות על 45 מיליון שקל

חני יודל | 29/11/2010 0:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תוכנית הריאליטי "מאסטר שף" הניבה לזכיינית קשת הכנסות של כ-45 מיליון שקל ברוטו לכל העונה (כולל פרק הגמר ששודר בשבת), שמקורן מפרסומות ומחסויות (לפני ניכוי עמלות פרסום). גורמים בענף מעריכים כי עלות הפקת הגרסה הישראלית של "מאסטר שף" לקשת, נאמדת בלמעלה מ-10 מיליון שקל - כך שהרווח לקשת נאמד ב-35 מיליון שקל.
 
אינה קראבצקי.
אינה קראבצקי. צילום: פיני סילוק

בפרק הגמר, גבתה הזכיינית מהמפרסמים מחירי פרימיום עבור כל נקודת רייטינג בכ-15% יותר מהמחיר שגבתה לאורך העונה (מחירה הסופי של פרסומת הוא תוצאת המכפלה של המחיר לנקודת רייטינג, ברייטינג בפועל שהניבה התוכנית). על-פי ההערכות, 33 דקות הפרסום ששודרו בגמר בתוספת החסויות, הניבו לזכיינית הכנסות של כ-5 מיליון שקל. את ברייק הזהב רכשה תנובה, תמורת כ-250 אלף שקל. פרק הסיום של "מאסטר שף" הניב רייטינג שיא של 41.6% שהשפיע אף הוא על הכנסות קשת, כאשר ברגע השיא בו הוכרז על הזוכה, נרשם נתון של 45.5% רייטינג . מספר הצופים בגמר עמד על כ-1.5 מיליון , והרייטינג הממוצע לעונה עמד על 30.2%.
בקרוב ספר מתכונים

נתון הרייטינג שהשיגה תוכנית הגמר הופך אותה למשדר הנצפה ביותר בעשור האחרון, מלבד גמר הפיינל פור ששודר ב-2004. הנתון גבוה יותר אף מגמר העונה הראשונה של "האח הגדול", שנחשב לריאליטי הנצפה ביותר עם רייטינג של 39.1%. יש לציין כי "מאסטר שף" כללה רק 14 פרקים ונפרשה על פני חודש וחצי בלבד, בניגוד לתוכניות ריאליטי עתירות רייטינג כ"אח הגדול" ו"כוכב נולד".

הרייטינג הגבוה השפיע על שאר תוכניות קשת שנהנו מאפקט המאסטר שף, ועל תוכניות ערוץ 10 שסבלו מירידה; כך, מהדורת חדשות 2 ששודרה לפני הגמר הניבה 29.1% רייטינג - הנתון הגבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות. התוכנית "מגזין השבת" ששודרה במקביל למהדורת החדשות בערוץ 10, איבדה רייטינג והשיגה רק 6.5%.

המשדר "סיפורי נתב"ג" ששודר אחרי גמר "מאסטר שף" בערוץ 2, הניב נתון נאה של 19.9%. כמו כן, פרק בתוכנית "כאן גרים בכיף" של ערוץ 10 ששודר במקביל לגמר "מאסטר שף", הניב לערוץ 4.3% בלבד , כך גם "סרוגים" ששודרה אחריו, עם 2.7%.

על-פי בדיקת עסקים התוכנית זכתה גם לחשיפה תקשורתית גדולה של 647 אזכורים בעיתונות ובאינטרנט, בשווי כולל של 9.8 מיליון שקל (במחירי מחירון, על-פי חברת יפעת מחקרי מדיה)
הזכיינית קשת כבר הזמינה עונה שנייה לתוכנית, ולאור ההצלחה גם גוזרת קופון על העונה הראשונה - דרך השקת ספר המתכונים של מאסטר שף (בדומה לדיסק שירי הקאברים של "כוכב נולד" ). הספר יראה אור לקראת חג הפסח, בשיתוף צומת ספרים והוצאת כנרת זמורהביתן. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->