"התייחסנו לקמפיין של גינדי כאל הגשמת חלום"

הפרסומאי הוותיק, רמי שלמור, מתייחס לקמפיין שהחזיר לחיים את תחום הנדל"ן בשוק הפרסום: "היה חשש שהבועה תתפוצץ-אבל אנשים רוצים להשתייך לסוג כזה של פרויקט" הוא אומר בראיון. "החשיבה היום הפכה לעסקים ולא לתשוקה למקצוע"

חני יודל | 13/10/2010 14:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
רמי שלמור
רמי שלמור עודד קרני
משרדי פרסום רבים נוהגים לקשט את שולחן הקבלה בכניסה בפסלונים מוזהבים - עדות לזכיות השונות בתחרות הפרסום השנתית "קקטוס הזהב". אלא אם מדובר במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. הפרסים היוקרתיים שקוטף המשרד בתחרויות השונות מעבר לים, סילקו את הפסלונים של הביצה המקומית, ושולחן הקבלה של המשרד מתגאה היום בחותמת הבינלאומית האחרונה שקיבל בעליו: 8 פסלונים מתחרות "הגולדן דראם", שננעלה בסוף השבוע האחרון בסלובניה.

מלבד שלמור השתתפו בתחרות 7 משרדים ישראלים נוספים, אך אף אחד מהם לא חזר הביתה עם פסלון. לאור העובדה שהמשרד שלח לתחרות את מספר העבודות הגבוה ביותר מבין המשרדים המקומיים, כמו גם בתחרות היוקרתית שהתקיימה בקאן, נראה כי בשלמור אבנון עמיחי מגייסים את מרב המאמצים לזכייה בתחרויות הגלובליות על פני התחרויות המקומיות.

"אני מסכים עם הטענה ויש לכך סיבה", אומר רמי שלמור, מבעלי המשרד, בראיון למעריב. "מאחר שאנחנו חלק ממערך בינלאומי (המשרד שייך לסוכנות הפרסום הבינלאומית Y&R) אנחנו מתנהגים בהתאם", הוא אומר.

לדבריו, "מדד ה-Gunn Repor t, שהוא גוף עצמאי בינלאומי המדרג את משרדי הפרסום בעולם על-פי הזכיות שלהם, לא מתחשב בזכיות מקומיות. אנחנו חלק מרשת בינלאומית והדירוג נקבע על-פי כמות הזכיות שהבאנו בשנה - זה ביזנס. רשת שמדורגת גבוה יותר במדד הזכיות, תקבל יותר פניות למכרזים ולעבודה".

הנהלת Y&R, מספר שלמור, מבקשת מהמשרד להשתתף בכמה שיותר תחרויות בינלאומיות "כי מכירים אותנו ואת העבודות שלנו, ואני אגלה לך סוד - גם מממנים לנו את ההשתתפות". לדבריו , עיקר הבעיה בתחרויות הפרסום המקומיות היא השיפוט. "לעיתים האינטרסים גוברים על השיפוט האמיתי", מסביר שלמור, "כשהשיפוט מגיע ממשרדים מתחרים, הוא לא יכול להיות נקי ב-100%. אני חושב שהקקטוס הוא תחרות חשובה אבל צריך למצוא דרך מדויקת יותר לשיפוט, ואני לא יודע אם יש כזו".
פריצת דרך

שלמור אבנון עמיחי חרט על דגלו את נושא החדשנות והקריאייטיב, ובשנה שעברה קיבל על כך גושפנקה, כשזכה במקום השני בתחרות "משרד השנה בעולם" בתחום "חדשנות במדיה" בפסטיבל קאן.

המשרד הצליח לאחרונה להפיח חיים גם בתחום הנדל"ן, שהפך למותג הכי חם בשוק עם מסע הפרסום המדובר לפרויקט המגורים החדש של קבוצת גינדי בשוק הסיטונאי. הקמפיין הפך במהרה למדובר ביותר ברשת, ושווי החשיפה התקשורתית שקיבל הפרויקט בשבוע הראשון עמד על 6.3 מיליון שקל-כפול מהסכום אותו השקיעה חברת גינדי בפרסום בכלי התקשורת.

"אני חושב שפריצת הדרך בפרסום של גינדי נעוצה בעובדה שלא התייחסנו לפרויקט כאל נדל"ן, אלא כאל הגשמת חלום", מסביר שלמור. "בהשוואה לפרסומים אחרים של נדל"ן, בהם מופיעים צילומים של דירה, בניין ומחיר - בקמפיין של גינדי תקפנו את התחום מזוויות שונות לגמרי וזה מה שעורר את עיקר הרעש. מעולם לא נחשפו פה לסוג כזה של קריאייטיב בתחום, מה שהשפיע על המכירות".

בגינדי השקעות דיווחו על מכירות של

100 דירות רק בערב ההשקה הפומפוזי, שהופק בהשקעה חסרת תקדים של 15 מיליון שקל ולווה בסיקור תקשורתי נרחב ובלא מעט ידוענים. השיח הרב שעוררו הפרויקט והקמפיין כלל גם לא מעט ביקורת, בין היתר סביב הסלוגן "פרויקט של פעם ב-100 שנה " וסביב השאלה עד כמה הצעירים שמופיעים במסע הפרסום אכן יכולים להרשות לעצמם רכישת דירה בפרויקט.

"לטעמי הפרויקט הוא במיקום הכי טוב בתל-אביב, והעובדה היא שבסדרי גודל כאלה לא נבנה מעולם פרויקט מגורים בארץ, כך שזה באמת פרויקט של פעם ב-100 שנה ", משיב שלמור לטענות. "אני חושב שהמחירים של גינדי הם יחסית נמוכים ומאוד תחרותיים בהשוואה למקומות אחרים בתל-אביב. אין מה לעשות, העיר הזאת יקרה למגורים".

שלמור מודה כי החשש הגדול שניצב בפני המשרד, בבואו לטפל בפרויקט, היה השיח הקיים על בועת הנדל"ן." היה חשש שאולי הבועה תתפוצץ עכשיו, אבל העובדה היא שאנשים רוצים להשתייך לסוג כזה של פרויקט", הוא אומר. "מאוד יכול להיות שקמפיין מכירתי לא היה מצליח".

דור ההמשך

הפרסומת לפרויקט של גינדי בשוק הסיטונאי
הפרסומת לפרויקט של גינדי בשוק הסיטונאי צילום: מתוך הפרסומת
העבודה על פרויקט גינדי, המהווה את תקציב הנדל"ן היחיד במשרד, מובילה את שלמור למתוח ביקורת על תחום הפרסום הקמעונאי. "תחום הקמעונאות מפורסם בעיתונות בריבועים קטנים עם מחירים, תוך חשיבה שכך מנצחים את השוק", הוא אומר. "אין בידול ויכול להיות שהפרסום של גינדי יביא למודעות שאפשר גם אחרת ".

משרדים אחרים דוגמת אדלר חומסקי ומקאן אריקסון, הכשירו את דור ההמשך. עם המעבר של סמנכ"ל הקריאייטיב יורם לוי ממשרדכם לבאומן בר ריבנאי לפני כשנתיים, עולה השאלה האם בכוונתכם להכשיר שדרה ניהולית צעירה?

"בהחלט, יש לנו מחויבות כלפי Y&R לבנות את דור ההמשך, ויש פה מערך של אנשים צעירים שנמצאים שנים במשרד ויונקים את דרכינו, הוותיקים. אני צופה שזה יקרה בעתיד הקרוב - אנחנו כבר יודעים במי נבחר. אני יכול להבטיח שמדובר באנשים מתוך המשרד, בשונה ממשרדים אחרים, כדי לשמור על התרבות הארגונית שלנו".

על השאלה על דעותיו על ענף הפרסום כפי שהוא מתנהל היום, כמי ששימש בעבר יו"ר איגוד משרדי הפרסום, משיב שלמור בחיוך - ואז נאנח. שאלתי שאלה קשה? "מאוד קשה! את רואה את הסדרה "מד מן". זה עולם הפרסום! הכוח, העוצמה, סוג האנשים. דור הנפילים שלנו היו אנשים עוצמתיים. הדור הצעיר שאני מאוד מפרגן לו, הוא לא הדור שלנו. אנחנו נכנסנו לעולם הפרסום מתוך אהבת היצירה והיום החשיבה הפכה לעסקים ולא לתשוקה למקצוע. לכן גם נכנסים אנשים מסוג אחר לענף, אנשים שתחום העסקים יותר חשוב להם מהקריאייטיב. לנו יותר חשוב התוצר הקריאייטיבי והפתרון ללקוח - מאשר לעשות עוד דולר, אבל זה כמעט לא קיים במקומות אחרים".

מעבר הזכיינים בערוצי הטלוויזיה מזיכיונות לרישיונות שוב על הפרק, מה שעתיד להכניס מפעילים חדשים לענף. כיצד המהלך ישפיע לשיטתך על תחום הפרסום?

"לכאורה, המעבר לרישיונות אמור לעשות טוב לענף הפרסום. אנחנו בעד פלורליזם ותחרות שתוביל לירידת מחירים. אלא שכניסת מפעילים חדשים עלולה ליצור מצב שבו אף אחד מהזכיינים הקיימים לא יוכל להתפרנס. לרגולטור צריכה להיות מספיק חוכמה ורגישות במתן הרשיונות כי 3-2 רישיונות יכולים לפתוח את השוק, אבל עודף רישיונות עלול לגרום לקריסת הענף ולהתמוטטות שלו".

לפני כשנתיים רכשה Y&R את מלוא מניות שלמור אבנון עמיחי (עד אז החזיקה ב-85% ממניות המשרד), מהלך שהפך את שלמור ואת גדעון עמיחי, מבעלי המשרד, לשכירים. השותף השלישי, שלומי אבנון, מונה לסגן יו"ר Y&R אירופה .

כששלמור נשאל על האקזיט של אדלר, הוא השיב: "היינו אולי הראשונים שעשינו אקזיט בענף, אבל אני צעיר מראובן אדלר ואין לאף אחד מאיתנו במשרד כוונה לפרוש בשנים הקרובות - זה בכלל לא באג'נדה שלנו". עם זאת, הוא מפרגן למהלך של הקולגה: "אני חושב שזה מהלך נכון, שיש בו גם חברות ושותפות בין שני בעלי המניות, כי אייל חומסקי רכש את המניות מאדלר. זהו מהלך יוצא דופן בענף".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->