הוועדה לתשתיות לאומיות קיבלה את החלופה של ארגוני הסביבה. נחל אלכסנדר ופארק השרון יישמרו – נתיבי איילון לא יורחבו
nrg מעריב | 13/9/2010 13:53
כביש החוף (2) יורחב בקטע שבין חבצלת השרון לחדרה, כך החליטה היום (ב') הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל). בכך קיבלה הוות"ל את עמדת ארגוני הסביבה ובחרה שלא לאשר את המשך סלילת נתיבי איילון. בחלופה שנבחרה תמכו שמונה ארגוני סביבה ותחבורה, משרד התחבורה ותושבים מקומיים. "שדרוג הכביש הקיים ישמור על פארק השרון ונחל אלכסנדר וימנע את הפגיעה הסביבתית והנופית האנושה והמיותרת שהייתה נגרמת לפארק ולנחל אם הייתה נבחרת החלופה של סלילת כביש חדש", אמרו בחברה להגנת הטבע, שהובילה יחד עם חלק מיישובי עמק חפר את חלופה זו.
פארק השרון. אפשר להמשיך לטיילצילום: החברה להגנת הטבע
לדברי אריק טפיירו, רכז התחבורה של החברה להגנת הטבע, אם הייתה נבחרת החלופה של סלילת כביש חדש הנזק הסביבתי והנופי היה קשה. "לחלופה של שדרוג כביש החוף הקיים ישנם יתרונות לא רק סביבתיים ונופיים, אלא גם תחבורתיים, כלכליים וחברתיים ואנו שמחים כי הוועדה בחרה לקדם את חלופה זו". יחד עם זאת טוען טפיירו ש "גם חלופה זו איננה חפה מבעיות ולכן יש לפעול, יחד עם כלל יישובי עמק חפר, למזעור, ככל הניתן, של ההשפעות הסביבתיות של הכביש המתוכנן".
"מדובר בהחלטה חשובה ונכונה מבחינה סביבתית", אמרה גם יעל דורי, ראש תחום תכנון באדם טבע ודין. "אנו מברכים על כך שהות"ל קיבלו את העיקרון הסביבתי של הרחבת כבישים קיימים במקום סלילת כבישים חדשים, מדובר בעקרון שמצמצם את הנזקים הסביבתיים, מחזק את רצף השטחים הפתוחים ומונע בזבוז כספי ציבור".
הוות"ל החליטה לפרסם את דבר הכנת התוכנית, ועתה תכין החברה הלאומית לדרכים מסמכי תכנון מפורט ותסקיר השפעה על הסביבה, אשר יציגו באופן מפורט את כל היבטי הפרויקט. עם השלמת הכנת התכנית, היא תובא אל הוות"ל לדיון נוסף ובהתאם להחלטותיה תועבר התכנית להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור.