מהשנה הבאה: בגרות בתאונות דרכים
המלחמה בתאונות עולה כיתה ומשנת הלימודים הקרובה ישולב נושא הבטיחות כחלק מתוכנית הלימודים באזרחות

השיעורים יתמקדו בפן האזרחי של הזהירות בדרכים, כגון הליך חקיקת חוקי תעבורה, מדוע אזרחים אינם מקפידים על חוקי תנועה, מהות חוקים אלו, אכיפה וענישה ועוד.
מדובר בפיילוט שאליו נרשמו כבר עשרות בתי ספר. לימודי הזהירות בדרכים במסגרת שיעורי אזרחות יתבצעו בשני אופנים: או כיחידת לימוד בשיעורי אזרחות בכיתות ט' (שאינה קשורה למבחן הבגרות), או במסגרת עבודת החקר, המרכיבה חלק ניכר מהציון הסופי בבגרות בכיתה י"ב.
במסגרת רפורמה שעברו לימודי האזרחות, כל תלמיד שניגש לבגרות באזרחות עושה מטלת ביצוע, פרויקט שעליו הוא עובד לאורך כל השנה, הנקרא עבודת חקר. במסגרת התוכנית החדשה יעסקו עבודות החקר בבתי הספר שיצטרפו לתוכנית בפן האזרחי של נושא הזהירות בדרכים. עבודת החקר מהווה 20 אחוז מהציון הסופי בבגרות.
יחידת הלימוד פותחה בשיתוף פעולה בין האגף לזהירות בדרכים במשרד החינוך והפיקוח על לימודי אזרחות. במשרד החינוך מסבירים כי נושא הזהירות בדרכים הוא נושא שדרכו אפשר ללמוד סוגיות שונות באזרחות, מחקיקה ועד התנהלות חברה אזרחית המורכבת מקבוצות בעלות אינטרסים שונים, ממש כמו על הכביש שבו מתנהלים זה לצד זה אופנועים, מכוניות, הולכי רגל, כלי רכב של תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים ועוד.
"משרד החינוך רואה בחינוך
אדר כהן, מפקח המרכז ללימודי אזרחות במשרד החינוך, מסביר כי מטרתן של מטלות הביצוע היא שהתלמידים ייקחו סוגיה אזרחית וייכנסו לעומקה. "אחד הדגשים שלנו הוא שמטלת הביצוע תהיה כמה שיותר קרובה ורלוונטית לעולמם של התלמידים. נושא הזהירות בדרכים הוא דוגמה לנושא שהתלמידים חשופים אליו ביומיום ויכולים לשלב בין ערכים נכונים ללימודים", אמר כהן.